حکم مقام معظم رهبری برای توسعه فرهنگی مهاجرین حس انسانی و الهی است
(last modified 1395-11-17T09:17:33+00:00 )
دلو 17, 1395 13:47 Asia/Kabul
  • حکم مقام معظم رهبری برای توسعه فرهنگی مهاجرین حس انسانی و الهی است

رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در شیراز در همایش افغانستان شناسی، گفت: حکم رهبر انقلاب اسلامی برای توسعه علمی و فرهنگی مهاجران افغانستانی در ایران یک حسِ انسانی و الهی است.

به گزارش خبرگزاری فارس،«الکساندر کیشارا» رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در شیراز با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزاری همایش افغانستان شناسی را در شناخت کشور افغانستان مؤثر دانست.

کیشارا در مراسم افغانستان شناسی که در شیراز برگزار شد، از روح انسان‌دوستی و میهمان نوازی مردم ایران تشکر کرد و افزود: حضور دور از غربت اتباع در کنار ملت ایران نشان از فرهنگ غنی ملت ایران است.

وی گفت: حکم رهبر انقلاب اسلامی  برای توسعه علمی و فرهنگی مهاجران افغانستانی در ایران یک حسِ انسانی و الهی است و از این لطف نظر ایشان تشکر می‌شود.

رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در شیراز افزود: توجه به مسائل درمانی و برخورداری از خدمات بیمه‌ای برای اتباع از دیگر خدمات ایران در شیراز است که سلامت و درمان آنها را مدیریت می‌کند.

وی گفت: پناهندگی به معنای فقر فرهنگی و اقتصادی نیست بلکه در پی برخی شرایط‌ خاص، مردم برخی کشورها پناهنده می‌شوند و در شرایط مساعد  به کشورشان برمی‌گردند.

کلیدواژه