دلو 21, 1395 16:17 Asia/Kabul
  • واکنش طالبان به کشته شدن کارمندان صلیب سرخ : حمله به کارمندان صلیب سرخ ارتباطی با طالبان ندارد، برای مجازات عاملان آن تلاش می‌کنیم

طالبان افغان اعلام کرد که حمله به کارمندان صلیب سرخ به این گروه ربطی ندارد، بلکه این گروه برای بازداشت و مجازات عاملان این حمله تلاش خواهد کرد.

به گزارش رادیو دری، سخنگوی طالبان در تماس با «نن‌تکی‌آسیا» اعلام کرد که گروه طالبان هیچ ارتباطی با حمله و گروگانگیری کارمندان سازمان صلیب سرخ در شمال افغانستان ندارند.

روز گذشته خودروی کارمندان صلیب سرخ در شهرستان «قوش‌تپه» ولایت جوزجان از سوی افراد مسلح هدف حمله قرار گرفت.

در این حمله که در منطقه «ترکمن‌قدوق» رخ داده است 6 کارمند سازمان صلیب سرخ کشته و دو کارمند دیگر نیز ربوده شدند.

مقامات دولتی در ولایت جوزجان اعلام کردند که منطقه‌ای که این حادثه در آن رخ داده تحت نفوذ افراد وابسته به گروه تروریستی داعش است.

ذبیح الله مجاهد در پیامی که فرستاده است عاملان این حادثه را جنایتکار خوانده است.

در ادامه این پیام آمده که طالبان افغان برای دستگیری و مجازات مسئولان این حادثه تلاش خواهد کرد.

در پی این حمله ادامه فعالیت‌های صلیب سرخ از سوی «دامنیک ستیل هارت» رئیس بخش عملیاتی این سازمان در افغانستان متوقف شده است.

حمله به کارمندان صلیب سرخ در حالی صورت گرفته است که این سازمان در حال کمک رسانی به آسیب دیدگان سرما، برف و بهمن در اقص نقاط افغانستان فعالیت دارند.

گفته می‌شود بر اثر ریزش بهمن و سرمای شدید در یک هفته گذشته بیش از صد نفر جان دادند و صد نفر هم زخمی شدند و تعداد بسیاری از منازل مسکونی نیز ویران شده‌ است.

با این وجود این دومین حمله به کارمندان سازمان صلیب سرخ در چندماه اخیر محسوب می‌شود، قبل از این نیز یک کارمند خارجی این سازمان در بزرگراه قندز-بلخ ربوده شده بود.