رهبر جهاد و مقاومت مردم افغانستان :دولت وحدت ملی افغانستان در مسیر نادرستی حرکت میکند
(last modified 1395-11-27T07:36:37+00:00 )
دلو 27, 1395 12:06 Asia/Kabul

محمد اسماعیل خان رهبر جهاد و مقاومت مردم افغانستان در جمع هزاران تن از ساکنان ولایت هرات گفت، جنگ کنونی که توسط آمریکا در افغانستان به راه انداخته شده شکست خورده ‌است و دولت وحدت ملی نیز در مسیر نادرستی درحال حرکت می‌باشد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، وی که درمراسم گرامیداشت  26 دلو سالروز خروج نیروهای شوروی سابق از این کشور سخنرانی می‌کرد، با تاکید بر اینکه جنگ در ولایت‌های مختلف کشور دیگر قابل تحمل نیست، افزود: پیروزی دیروز بر نظامیان شوروی کار مردم افغانستان بود و نباید این قدرت همیشه جاوید را نادیده گرفت.

وی که در کابینه دولت آقای کرزی سمت وزیر انرژی و آب را عهده دار بود، دولت وحدت ملی را دولت تحمیلی بر مردم افغانستان و دست نشانده خارجی‌ها خواند و تاکید کرد: به هراندازه که دولت افغانستان اتکای خود را به نیروهای خارجی بیشتر کند به همان پیمانه ناامنی‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

اسماعیل خان خطاب به رهبران دولت وحدت ملی گفت، به دلیل تامین امنیت، قطع دخالتهای خارجی و بهبود اوضاع کشور در عوض هزاران سرباز خارجی  از مردم شجاع افغانستان کمک بخواهد.

این فرمانده‌ جهادی در غرب افغانستان، با اشاره بر اینکه هم اکنون حدود 50 درصد از خاک افغانستان در اختیار مخالفان دولت است و آمریکا هم در این کشور به شکست مواجه شده، گفت، آینده افغانستان در دست مردم این کشور قرار دارد و دولت باید اتکای خود را به مردم مجاهد و قهرمان افغانستان داشته باشد نه نیروهای خارجی.
«محمد اسماعیل خان» در قسمتی از صحبت‌هایش خط و نشان‌هایی را برای روسیه و برخی از کشورهای همسایه کشید.
او در کلام خود به صراحت روسیه را خطاب قرار داد و گفت که این کشور باید بداند بزرگترین شکست تاریخ خود را از مجاهدین افغانستان خورده است.
اشاره وی بیشتر به همکاری‌های اخیر روسیه با طالبان است که مسئولان این کشور چندین بار گفته بودند برای مقابله با داعش، طالبان را حمایت می‌کنند.
وی در ادامه صحبت‌هایش از مردم افغانستان خواست تا فریب حیله‌های دشمنان این کشور را نخورند و با وحدت سرتاسری مانع نفاق‌های مذهبی و ملی شوند.
با آنکه «محمد اسماعیل خان» بر خلاف سال‌های گذشته، این بار از ناامنی‌های احتمالی در سال آینده حرف خاصی را به زبان نیاورد، اما تاکید کرده‌ است که باید دولت افغانستان به دلیل ایجاد زندگی مسالمت آمیز برای مردم و تامین امنیت در سال آینده تلاش بیشتری به خرج دهد.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.