برگزاری جشن بیست و پنجمین سال فعالیت فرهنگی مهاجرین افغانستانی ساکن ولایت قم
(last modified 1395-11-28T13:46:06+00:00 )
دلو 28, 1395 18:16 Asia/Kabul
  • برگزاری جشن بیست و پنجمین سال فعالیت فرهنگی مهاجرین افغانستانی ساکن ولایت قم

رئیس کانون ادبی کلمه در ولایت قم گفت، فصل بلوغ ادبیات مهاجرت فرا رسیده و از این به بعد نویسندگان مهاجر افغانستانی ، بیشتر به رسالت علمی و پژوهشی خود همت گمارند.

دکتر شوکت علی محمدی ، رئیس کانون ادبی کلمه در گفتگو با خبرنگار رادیو دری با اشاره به برگزاری جشن بیست و پنجمین سال فعالیت فرهنگی مهاجرین افغانستانی ساکن ولایت قم گفت ، این مراسم در شهر قم و با حضور پیشکسوتان ادبی مهاجر از شهرهای مشهد ،  تهران ، قم ، اصفهان ، کاشان و سایر نویسندگان مهاجر برگزار شد.

به گفته وی ، کانون ادبی کلمه با در نظر داشت مشکلات و چالشهای فراوان ، خوب درخشیده و توانشته 50 عنوان کتاب در عرصه "شعر" و "پژوهشهای ادبی" به چاپ و نشر برساند.

رئیس کانون ادبی کلمه ، درادامه از حمایتهای اخیر جمهوری اسلامی ایران از شعر ، ادبیات و فرهنگ افغانستان تقدیر و تشکر کرد و گفت، باحمایت های اخیری که جمهوری اسلامی ایران از جمله "حوزه هنری" از فعالیتهای ادبی و فرهنگی مهاجرین افغانستانی داشته ، شاهد پیشرفتهای خوبی در عرصه شعر و ادبیات مهاجرت بوده ایم .

وی افزود ، فصل بلوغ ادبیات مهاجرت فرا رسیده و از این به بعد نویسندگان مهاجر افغانستانی ، بیشتر به رسالت علمی و پژوهشی خویش همت گمارند.

دکتر محمدی ، انتخاب " محمد کاظم کاظمی " بعنوان دبیر علمی شعر فجر و اختصاص یافتن 2 نشست شعر فجر به افغانستانی ها را امید و حیات تازه ای در ادبیات مهاجرت قلمداد کرد و گفت، امیدواریم همدلی ها و هم زبانیهای ایران و مهاجرین افغانستانی گسترش یابد تا نیازهای هویتی و عاطفی نسل سوم مهاجرت تامین و بهبود یابد .