حوت 05, 1395 11:54 Asia/Kabul
  • داکتر عبدالله در دیدار با هیات پارلمان اروپا: مراکز امن تروریستان در بیرون از افغانستان باید هدف قرار داده شوند

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی افغانستان در دیدار با هیات پارلمانی اروپا گفته است که موجودیت مراکز امن تروریستان در بیرون از افغانستان، نبرد با تروریستان را با چالش روبرو کرده است.

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی افغانستان در دیدار با هیات پارلمانی اروپا گفته است که موجودیت مراکز امن تروریستان در بیرون از افغانستان، نبرد با تروریستان را با چالش روبرو کرده است.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری جمهور، داکتر عبدالله روز چهارشنبه (۴ حوت)با هیأت پارلمان اروپا تحت ریاست پیتراس استریویشیوس دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار، دربارۀ روابط و همکاری‌های اتحادیۀ اروپا در بخش‌های امنیتی و توسعه‌ای با افغانستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 رییس اجرایی کشور گفت که افغانستان و اتحادیۀ اروپا در زمینه‌های صلح، بازسازی و همکاری‌های اقتصادی گام‌های اساسی برداشته‌اند و دست‌آوردهای چشمگیری نیز داشته‌اند.

داکتر عبدالله با تأکید بر حفظ دست‌آوردها در زمینه‌های مختلف، خواهان افزایش هرچه بیشتر روابط افغانستان و اتحادیۀ اروپا شد.

 رییس اجرایی افغانستان گفت که مبارزه با تروریسم و دهشت‌افگنی در افغانستان موفق بوده است؛ اما مراکز امن تروریستان در بیرون از کشور، نبرد با آن‌ها را با چالش روبرو ساخته است. وی با اشاره به پروسۀ اصلاحات سیاسی و اداری گفت که طبق تعهدات حکومت وحدت ملی، نظام انتخاباتی اصلاح شده و برای برگزاری انتخابات نیز آماده‌گی گرفته شده است.

 داکتر عبدالله بیان داشت که در پروسۀ صلح شاهد پیشرفت‌هایی بوده‌ایم و احتمال دارد که با طالبان هم صلح شود؛ اما پیش از آن باید مراکز آموزشی و پناه‌گاه‌های امن طالبان نابود گردد. 

در این دیدار، هیأت پارلمان اروپا گفت که اتحادیۀ اروپا به همکاری درازمدت با افغانستان متعهد می‌باشد و از گام‌هایی‌که در راستای اصلاحات برداشته شده است، حمایت می‌کند.هیأت پارلمان اروپا تأکید ورزید که صلح و امنیت، اصلاحات، انتخابات دموکراتیک، حقوق بشر و نهادینه‌سازی دموکراسی، از مأموریت‌های اتحادیۀ اروپا در افغانستان است و در این زمینه به تلاش‌های خویش ادامه می‌دهند. در این دیدار همچنان دربارۀ روابط افغانستان و پاکستان، بازگشت مهاجرین و مهاجرت اتباع افغانستان به کشورهای بیرونی بحث و گفتگو صورت گرفت.