رئیس نهضت صلح و سازندگی افغانستان : پاکستان عامل اصلی رنج مردم و عقب ماندگی افغانستان است
(last modified 1395-12-26T14:17:54+00:00 )
حوت 26, 1395 18:47 Asia/Kabul

سید اسحاق دلجو حسینی امروز 5شنبه در گفتگو با رادیو دری گفت در صورتی که قدرتهای جهانی در برابر پاکستان نیاستد این کشور از افغانستان تا ویرانی کامل آن دست بردار نخواهد بود.

رئیس نهضت صلح و سازندگی افغانستان در مصاحبه با رادیو دری گفت، با تحولات اخیری که از سوی پاکستان به افغانستان وارد شده است و در حقیقت باعث تغییر گسترده مواضع سنتی علمای افغان نسبت به پاکستان شده است برای کسی جای تردید نگذاشته است که پاکستان تحت هیچ شرایطی از افغانستان دست بردار نیست و تا جهان یک تصمیم واحدی در برابر پاکستان اتخاذ نکند و قدرتهای بزرگ جهان این کشور را تحت فشار قرار ندهند این کشور از افغانستان  تا ویرانی کامل آن و اعمال سیاستهای خود علیه افغانها دست بردار نخواهد بود.

وی افرود، حملات تروریستی طالبان علیه مردم افغانستان به ویژه در دفتر والی قندهار و شفاخانه 400 بستر نظامی در کابل و و بدرفتاری و بداخلاقی های پاکستان علیه مردم مهاجر افغان ،خون مردم این کشور را به جوش آورده است.

سید اسحاق دلجو حسینی گفت،تصمیم پاکستان برای ایجاد حصار در مرز مشترک خود با افغانستان بدین معنا نیست که این کشور مرکز نشر تروریسم و حامی اصلی تروریستها در افغانستان نیست.

به گفته وی، پاکستان به جای ایجاد موانع برای ورود تروریستها به داخل خاک خود به همراه تجهیزات نظامی،جلوی رفت و آمد مردم عادی افغان را میگیرد.

وی پاکستان ار عامل اصلی رنج مردم و عقب ماندگی افغانستان دانست .

دلجو حسینی در ادامه  تصمیم شورای علمای افغانستان برای انتشار بیانیه بر علیه اقدامات خرابکارنه پاکستان در افغانستان را نشانه از حد و حصر گذشتن جنایات پاکستان در افغانستان به نام طالبان و ملا و ...دانست که در برابر فشار افکار عمومی مردم افغان ناچار به موضع گیری علیه پاکستان شده اند.

وی با اشاره به قدرت نظامی پاکستان گفت، گرچه این کشور از تجهیزات نظامی پیشرفته ای برخوردار است اما افغانستان نیز توان مقابله با این کشور را دارد و دولت افغانستان میتواند با تشویق مردم به دفاع از کشور خود در برابر پاکستان توسط علما در مساجد و مکاتب و همچنین پاکسازی ادارت دولتی از نیروهای نفوذی پاکستان در برابر این کشور و جنایات ظالمانه آن در افغانستان بیاستد.

این کارشنناس سیاس افغان در پایان از مواضع کشورهای قدرتمند امریکا، روسیه ، انگلیس،چین و کشورهای اروپایی در برابر پاکستان انتقاد کرد .