رئیس جمهور افغانستان : داعش به زودی در افغانستان نابود خواهد شد/ شمار نیروهای ویژه افغان دو برابر می شود
(last modified 1396-02-14T05:52:40+00:00 )
ثور 14, 1396 10:22 Asia/Kabul
  • رئیس جمهور افغانستان : داعش به زودی در افغانستان نابود خواهد شد/ شمار نیروهای ویژه افغان دو برابر می شود

رئیس جمهور افغانستان در دیدار با معاون صدراعظم و وزیر خارجه ترکمنستان گفته است که عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش در افغانستان تسریع یافته و ریشه این گروه در حال نابودی می باشد.

به گزارش رادیو دری به نقل از  جمهور؛ محمد اشرف غنی رئیس جمهور، روز چهارشنبه با رشید مرادوف معاون صدراعظم و وزیر خارجه ترکمنستان در ارگ دیدار کرد.

در این دیدار، مرادوف درخصوص همکاری کمیسیون‌های اقتصادی و امنیتی افغانستان و ترکمنستان معلومات ارائه کرده ‌گفت که فعالیت‌های این کمیسیون‌های به‌گونه درست آن جریان دارد.وی بیان داشت:" صلح و ثبات در افغانستان از آرزوهای رئیس‌جمهور ما است، اما زمانی‌که درخصوص وضعیت امنیتی خبرهای بد را می‌شنویم، نگران می‌شویم".در همین حال آقای غنی گفت که ترکمنستان شریک مهم و همسایه ستراتیژیک افغانستان است و افغانستان از گذشته‌های دور به ترکمنستان در منطقه به عنوان یک کشور استراتیژیک و مهم نگریسته است.

محمد اشرف غنی اظهار داشت که حکومت افغانستان پلان امنیتی چهار ساله را در هماهنگی با ناتو و شرکای بین‌المللی ترتیب کرده‌است که این پلان اهداف چهار ساله را تأمین می‌نماید. 

وی افزود که در جریان این چهار سال، کمیت قوای خاص امنیتی افغان دوبرابر خواهند شد، همچنان ظرفیت عملیات قوای هوایی نیز افزایش خواهدیافت که مناطق ناامن کشور امن و تحت کنترول حکومت خواهد آمد.

وی بیان داشت که در این اواخر، نیروهای امنیتی ودفاعی افغانستان به گروه‌های تروریستی تلفات سنگین وارد نموده‌اند و شمار زیادی فرماندهان آنان کشته شدند.

رئیس جمهور تاکید کرد که عملیات نظامی علیه داعش تسریع یافته که ریشه این گروه در حال نابودی است و این عملیات همچنان ادامه خواهد یافت.

محمد اشرف غنی گفت که اصلاحات بنیادی در چوکات ارگان‌های امنیتی و دفاعی به‌وجود می‌آید که بیشتر روی ایجاد ظرفیت توجه می‌گردد.

آقای غنی از پیشرفت کار پروژه‌های تاپی و کاسا ۱۰۰۰ و افتتاح بندر آقینه و هم‌چنان رسیدن خط آهن به بندر تورغندی، ابراز خرسندی کرده، گفت که به همکاری میان افغانستان و ترکمنستان در منطقه به چشم نمونه نگریسته می‌شود.

در همین حال مرادف، دعوت رسمی رئیس جمهور ترکمنستان را به آقای غنی تقدیم کرد و آقای غنی نیز این دعوت را پذیرفت و گفت که در یک فرصت مناسب به آن کشور سفر خواهد کرد.

مرادوف خاطرنشان کرد که افغانستان برای ما نیز به‌عنوان یک کشور مهم و ستراتیژیک محسوب می‌شود و رئیس‌جمهور ترکمنستان در مجالس و نشست‌های خود، همواره افغانستان را به مثابه شریک قوی و دوام‌دار یاد می‌نماید.وی با اشاره به اهمیت پروژه تاپی گفت که با تطبیق این پروژه مهم، همکاری‌های اقتصادی و ثبات منطقه تأمین می‌گردد. وی افزود که روابط همکاری اقتصادی و تجارتی میان افغانستان و ترکمنستان گسترده می‌باشد و ما از روحیه نیک تجار افغانستان خرسند می‌باشیم.