ثور 31, 1396 11:25 Asia/Kabul

رییس شورای ولایتی هرات از سرپیچی برخی ادارات دولتی ازدستورات والی این ولایت انتقاد دارد و تاکید کرد: اگر والی صلاحیت اجرایی در این سمت را ندارد از وظیفه‌ کناری گیری کند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،«کامران علی‌زایی» رییس شورای ولایتی هرات  که در این اواخر به یکی از پرحاشیه ترین چهره‌های این ولایت مبدل شده، از سوی دادگاه ولایت هرات به دلیل سو استفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌ای به زندان محکوم شده‌است.

اما بنا به دلایلی که هنوز مشخص نیست مجددا در دفترش حاضر شده و در برابر والی هرات موضع تند و تیزی گرفته‌است.

علی‌زایی از بی اعتباری امضای والی هرات در ادارات مختلف دولتی انتقاد دارد و تاکید کرد: ادامه‌ی این روند باعث ایجاد مشکل در کار مراجعین ادارات شده و باید مسئولان ارشد دولتی درا ین باره تصمیم بگیرند.

وی از والی هرات خواست اگر نمی‌تواند در این ولایت کار کند و مسئولان اداره‌های دولتی از وی حرف شنوی ندارند بهتر است که این پست را خالی کند.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که اخیرا تنش‌ها در میان اداره‌ی شهرداری، شورای ولایتی و والی هرات به بحث‌های داغی در بین نهادهای مدنی و حتی مردم منجر شده و شماری از فعالان مدنی در هرات ادامه‌ی این روند را به سود هرات نمی‌دانند.

در همین حال «آصف رحیمی» والی هرات باتاکید بر اینکه هرگاهی خواسته‌است مبارزه‌ی جدی را علیه فساد اداری در این ولایت اجرایی کند برخی جریان‌ها برای لغو این برنامه سروصداهایی را به راه انداختند، گفت: اداره‌ی ولایت هرات با تمام توان در مقابل نابسامانی‌ها ایستاده است و نمی‌گذارد تا برخی مسئولان با سو استفاده از وظیفه برای مردم مشکل آفرینی کنند.

اما کامران علی‌زایی رییس شورای ولایتی هرات تاکید دارد که امضای والی هرات در برخی ادارات دولتی اهمیتی ندارد و روسای این اداره‌های از والی هرات حرف شنوی ندارند.

تنش‌ها در بین برخی ادارات دولتی و دفتر والی هرات موضوع جدیدی نیست. در سالهای گذشته نیز جنجال‌ها در بین شهرداری هرات و دفتر والی این ولایت مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد تاجاییکه حتی ده‌ها طرح عمرانی به دلیل وجود همین مشکلات از اجرایی شدن باز ماند.

آگاهان امور نیز بر این باورند که  این مسایل بیشتر به دلیل سودجویی برخی روسای اداره‌های دولتی است و به نفع مردم نمی‌باشد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

 

کلیدواژه