رئیس شورای علمای شیعه افغانستان: اتحاد مسلمانان در برابر تروریست‌ها نیاز جهان اسلام است
(last modified 1396-04-22T11:55:08+00:00 )
سرطان 22, 1396 16:25 Asia/Kabul
  • رئیس شورای علمای شیعه افغانستان: اتحاد مسلمانان در برابر تروریست‌ها نیاز جهان اسلام است

آیت‌الله محسنی رئیس شورای علمای شیعه افغانستان در پی آزادی موصل، گفت: قرار گرفتن برادران مسلمان عراقی، ایرانی، لبنانی و دیگر بلاد اسلامی در کنار هم و تشکیل جبهه واحد و قدرتمند در برابر گروه تروریستی، الگویی از اتحاد و اخوت اسلامی بود که نیاز جهان اسلام است.

به گزارش رادیو دری به نقل از فارس، آیت‌الله محسنی در پیامی به حیدر عبادی نخست وزیر عراق بمناسبت آزادسازی موصل، گفت: آزادسازی و پاکسازی نهایی شهر موصل از وجود گروه تروریستی و ظالم داعش به دست نیروهای امنیتی عراق و بسیج مردمی را به شما و ملت شریف و مسلمان عراق تبریک عرض می‌کنم.

وی در این پیام گفت: بی‌شک این پیروزی بزرگ که به برکت تبعیت مردم شریف عراق از مرجعیت و همدلی بین احاد آن ملت و رشادت‌های نیروهای امنیتی بدست آمده است، خبر مسرت بخش و افتخار آمیزی بود که دل‌های مومنین را شاد کرد.

آیت‌الله محسنی افزود: از خداوند متعال استدعا دارم تا ضمن ادامه پیروزهای ملت عراق بر تروریسم، به شما و همکارانتان توفیق بازسازی مناطق آزاد شده و رسیدگی به مردم مظلوم آن سرزمین‌ها را نیز عنایت نماید.

وی در این پیام با بیان اینکه خبر آزادسازی و پاکسازی نهایی موصل سبب شادی و غرور تمامی مومنین و مسلمانان در سراسر جهان، خصوصا در افغانستان شد ، بیان کرد: رشادت‌ها، تلاش‌ها و زحمات شما و سایر رزمندهای مخلص همکارتان از عراق و لبنان و ایران در این پیروزی بزرگ ستودنی و قابل تقدیر است که ان شاء الله جزء باقیات الصالحات شما قرار گیرد.

آیت‌الله محسنی گفت: قرار گرفتن برادران مسلمان عراقی، ایرانی، لبنانی و دیگر بلاد اسلامی از مذاهب مختلف در کنار هم و تشکیل جبهه واحد و قدرتمند در برابر گروه تروریستی ظالم و خارجی داعش، نماد و الگویی از اتحاد و اخوت اسلامی بود که نیاز مبرم امروز جهان اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: اطاعت و تبعیت از فرمان رهبری و مرجعیت، تدبیر و زحمتکشی مجاهدین بی ادعایی چون شما و همکاران تان و سلحشوری رزمندگان نیروهای امنیتی و حشد الشعبی عراق شاه کلید این پیروزی شیرین بود.