دفتر معاون اول رئیس جمهور افغانستان:خبر بازگشت ژنرال دوستم به افغانستان صحت ندارد
(last modified 1396-04-27T07:42:29+00:00 )
سرطان 27, 1396 12:12 Asia/Kabul
  • دفتر معاون اول رئیس جمهور افغانستان:خبر بازگشت ژنرال دوستم به افغانستان صحت ندارد

دفتر مطبوعاتی معاون اول ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد:خبر بازگشت ژنرال دوستم به افغانستان صحت ندارد و وی بزودی و در آینده نه چندان دور به افغانستان بر خواهد گشت.

به گزارش رادیو دری به نقل از فارس، پس از اقامت طولانی معاون اول رئیس جمهور و تشکیل ائتلاف ضد دولتی با شرکت 3 حزب پر هوادار در آنکارا، رسانه‌های داخلی اعلام کردند که هواپیمای حامل «عبدالرشید دوستم» شب گذشته نتوانسته در فرودگاه بلخ فرو آید.

پژواک نوشته است که سربازان آلمانی شب گذشته به هواپیمای حامل معاون اول رئیس جمهور اجازه نشست نداده و این در حالی بوده که «عطامحمد نور» والی بلخ و شریک ائتلاف جدید عبدالرشید دوستم برای استقبال در فرودگاه رفته بوده است.

با این حال، دفتر معاونت اول ریاست جمهوری صبح امروز (سه شنبه) با انتشار اطلاعیه‌ای خبر منتشر شده از سوی پژواک را کذب خوانده و اعلام کرد: خبر بازگشت معاون اول ریاست جمهوری به کشور و عزیمت دوباره‌اش به ترکیه، واقعیت نداشته و آن را رد می‌کنیم.

در این اطلاعیه آمده است: معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان هنوز در شهر آنکارا بسر می‌برد و برای بازگشت به وطن در چند روز آینده، تصمیمی نگرفته است.

در ادامه این اطلاعیه نوشته شده است که عبدالرشید دوستم در آینده نه‌چندان دور وارد کشور شده و در مراسم اعلام رسمی «ائتلاف برای نجات افغانستان» شرکت خواهد کرد.

در پایان همچنین آمده که دوستم همواره زمان سفرهای خود از بیرون به کشور را با اداره «هوانوردی» و «ریاست دفتر خود» اطلاع می‌دهد.

این در حالی است که «حنیف اتمر» مشاور شورای امنیت و «معصوم استانکزی» رئیس عمومی امنیت ملی افغانستان چند روز بعد از اعلام ائتلاف نجات وارد ترکیه شده و با اعضای ارشد این ائتلاف جهت انحلال ائتلاف گفت‌وگو کرده‌اند.