اشرف غنی وزرای «اقوام و قبایل» و « ترانسپورت » را به پارلمان افغانستان معرفی کرد
(last modified 1396-05-03T10:50:33+00:00 )
اسد 03, 1396 15:20 Asia/Kabul
  • اشرف غنی وزرای «اقوام و قبایل» و « ترانسپورت » را به پارلمان افغانستان معرفی کرد

نامزدهای وزارت ترانسپورت و امور اقوام و قبایل توسط محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،طی حکمی توسط «محمد اشرف غنی» رییس جمهور افغانستان نامزدهای وزارتترانسپورت و امور اقوام و قبایل، نماینده ویژه جدید رییس جمهور و والی تخار معرفی شدند.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری افغانستان در اطلاعیه‌ای نوشت: «محمد شفیق گل ‌آغا شیرزی» به عنوان نامزد وزارت امور اقوام و قبایل و «محمد حمید طهماسی» به عنوان نامزد وزارت حمل و نقل و هوانوردی معرفی شدند.

پیش از این «محمدالله بتاش»، وزیر ترانسپورت بود که سال گذشته به دلیل مصرف نکردن بودجه‌ کافی توسعه‌ای توسط مجلس نمایندگان سلب صلاحیت شد و «عبدالغفور لېوال» نیز به عنوان سرپرست وزارت امور اقوام و قبایل کار می‌کرد.

در  اطلاعیه ارگ آمده است که وزیر دولت در امور پارلمانی موظف شده نامزد وزیران جدید را برای گرفتن رأی به مجلس معرفی کند، این در حالی است که علاوه بر این 2 وزارت، 8 وزارت دیگر توسط سرپرست‌های آن اداره می‌شود.

بربنیاد این فرمان ها رییس جمهور عبدالمتین بیگ معاون عمومی امنیت ملی را به حیث رییس اداره مستقل ارگان های محلی گماشته ومحمد الماس زاهد رابه حیث مشاورارشد ونماینده خاص رییس جمهور در امور انسجام ملی توظیف کرده است.

در فرمان های دیگر همایون محتاط به حیث رییس اداره مرکزی ثبت احوال نفوس ویس پایاب به حیث معین تخنیکی توزیع تذکره الکترونیکی وفضل الله مجددی به حیث والی تخار گماشته شده اند.

پیش از این نرگس نهان به حیث سرپرست وزارت معادن ،بهرامی به حیث سرپرست وزارت دفاع وذکی به حیث سرپرست وزارت کار امور اجتماعی معرفی واسناد شان جهت کسب رای اعتماد به مجلس فرستاده شد وپارلمان فیصله کرد همه وزرای سرپرست یکجا معرفی گردد .