سنبله 26, 1396 16:49 Asia/Kabul

در ۶ ماه نخست سال جاری در ولایات حوزه غرب افغانستان ۱۶۷۴ تن در ادارات مختلف دولتی به کار گماشته شدند.

مسولان  کمیسیون اصلاحات اداری وخدمات ملکی زون غرب از مساعد شدن شرایط بخاطربرگزاری کانکور رقابتی استخدام به هدف جذب جوانان واجد شرایط دربست های کمبود خدمات ملکی خبرمیدهند.

به گزارش رادیو دری عبدالسلام سلام رئیس این کمیسیون با اعلام این مطلب گفت: فرمان اخیر مقام عالی ریاست جمهوری جهت برگزاری امتحان رقابتی دسته جمعی سبب تامین شفافیت کامل امتحان درامراستخدام میشود.

سلام با بیان اینکه این اقدامات بیشتر به منظور جوان سازی ادارات دولتی در حوزه غرب افغانستان صورت گرفته، گفت: خدمات ملکی از تعهدات دولت است و این روند با شفافیت بالایی در سطح ولایات در حال اجرا  می باشد.

رییس کمیسیون اصلاحات اداری در هرات خاطر نشان کرد: افرادی که از طریق رقابت آزاد در ادارات دولتی صاحب کار شدند، ۶۶ فیصد آنان دارای تحصیلات عالی می باشند.

این مقام دولتی در هرات با اشاره بر اینکه جذب جوانان در سال روان نسبت به سال گذشته ۲۵ فیصد افزایش داشته که ۸۰ فی صد آنان را خانم ها تشکیل میدهند، تصریح کرد: نظارت و ارزیابی از نتایج امتحان رقابتی، پروسه استخدام ماموران خدمات ملکی، رسیدگی به شکایات و نظارت ازتطبیق یکسان پروگرام های مختلف اصلاح اداره، از جمله مهمترین مسولیت های این اداره است .

با این حال نزدیک به ۳ ماه می شود که روند اعلام بست های دولتی و استخدام کارمندان تازه در این ادارات از طریق پروسه انتخابات آزاد متوقف شده و شکایت متقاضیان را نیز در پی داشته است.

رییس کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی در این باره گفت: به دلیل تغییرات در پروسه استخدام این روند موقتا متوقف شده است.

در همین حال مسئولان محلی در هرات گفته اند: سهولت های خوبی در روند استخدام کارمندان دولتی بوجود‌ آمده است.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت: در پروسه استخدام کارمندان دولتی اولویت به جوانان داده شده است و دولت نیز متعهد است تا از فساد اداری در این بخش به شدت جلوگیری کند.

پروسه رقابت آزاد و روند استخدام در ولایت هرات همواره با شکایاتی به همراه بوده است.

شماری از جوانان میگویند: بیشتر کسانیکه از طریق این رقابت به ادارات دولتی راه پیدا میکنند، یا رشوه میدهند و یا هم توسط افراد با نفوذ و مسئولان ارشد دولتی حمایت می شوند.

اما عبدالسلام سلام رئیس کمیسیون اصلاحات اداری ضمن رد این گفته ها، بااشاره به  استخدام  شمار قابل ملاحظه ای ازجوانان درادارات دولتی  بیان داشت : طی سال جاری به ۱۹۰ شکایت متقاضیان نیز رسیدگی کامل صورت گرفته است.

 

کلیدواژه