میزان 12, 1396 10:58 Asia/Kabul
  • دولت قطر: برای شکست تروریزم دفتر سیاسی طالبان در دوحه را خواهیم بست

دولت قطر اعلام کرده‌است که دولتش برای شکست تروریزم و حل بحران‌های جهانی آماده‌است که دفتر طالبان را در قطر مسدود نماید.

به گزارش رادیو دری، شیخ سیف بن احمد آل ثانی، رییس دفتر ارتباطات دولت قطر گفته‌است که اگر افغانستان و ایالات متحده امریکا از دولتش بخواهد که دفتر طالبان را در دوحه بسته نماید، این خواست آن‌ها عملی خواهد شد.

رییس دفتر ارتباطات دولت قطر علاوه کرده‌است که دفتر طالبان به اساس موافقت‌های دولت امریکا و افغانستان در قطر ایجاد شده‌است و اگر این دو کشور بخواهند، دفتر سیاسی طالبان در آن کشور مسدود می‌شود.

این مقام ارشد دولت قطر در صحبت با یک رسانه خارجی گفته‌است، قطر از جمله بزرگ‌ترین حمایت‌گران امریکا در منطقه است و به‌خاطر نابودی ترویزم و حل بحران‌های جهانی با واشنگتن کمک خواهد کرد.

این گفته‌های یک مقام ارشد دولت قطر در حالی ابراز می‌شود که پس از سفر محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان، گزارش‌های به نشر رسید که آقای غنی و ترامپ در مورد بسته شدن دفتر سیاسی طالبان گفت‌وگو کرده‌اند.

در گزارش‌های نشر شده از سوی رسانه‌‎ها این نیز گفته شده بود که رییس جمهور غنی به آقای ترامپ گفته‌است که بالای این موضوع غور خواهد کرد.

پس از نشر این گزارش‌ها، محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان این گزارش‌ها را دروغ خواند و افزود که بالای بسته شدن دفتر طالبان در قطر با رییس جمهوری امریکا هیچ‌گونه بحث و گفت‌وگوی نداشته‌است.

در عین حال شماری از شماری از سیاست‌مداران امریکایی نیز مخالفت خود را با مسدود شدن دفتر سیاسی طالبان بیان کرده وافزوده‌اند که دفتر طالبان یگانه‌ وسیله گفت‌وگو با آنان می‌باشد.

باید خاطر نشان ساخت که دفتر سیاسی طالبان در سال 1392 با توافق دولت امریکا و افغانستان به خاطر گفت‌وگو با طالبان در دوحه قطر ایجاد شد که از آن زمان تا به حال این دفتر کدام نقشی را در مذاکره با آنان ایفا نکرده‌است.