تاکید مجلس افغانستان بر برگزاری لویه جرگه در ایجاد اصلا حات در قانون اساسی
(last modified 1396-07-23T15:49:52+00:00 )
میزان 23, 1396 20:19 Asia/Kabul
  • تاکید مجلس افغانستان بر برگزاری لویه جرگه در ایجاد اصلا حات در قانون اساسی

مجلس سنای افغانستان اعلام کرد  پس از انتخابات پارلمانی و شوراهای ولایتی باید لویه جرگه برای اصلاح در قانون اساسی افغانستان برگزار شود.

به گزارش رادیو دری ، «فضل هادی مسلم یار» رئیس مجلس سنای افغانستان با انتقاد از عملکرد دولت این کشور گفت: باید لویه جرگه برای ایجاد اصلاحات در قانون اساسی پس از انتخابات آینده افغانستان برگزار شود.

مسلم یار تاکید کرد، لویه جرگه خواست مردم است و دولت افغانستان براساس قانون اساسی باید شرایط را برای برگزاری آن آماده کند تا زمینه اصلاح این قانون نیز فراهم شود.

«شیر محمد آخندزاده» عضو سنای افغانستان نیز گفت  با توجه به اختلاف‌های درونی دولت و اوضاع کنونی، برگزاری لویه جرگه لازم است تا مردم درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

هفته گذشته  حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان نیز با ارسال نامه‌ای از طالبان و سران دولت وحدت ملی خواسته بود تا برای حل بحران این کشور «لویه جرگه» مشورتی (مجلس بزرگان) را هرچه زودتر برگزار کنند.

«نجیب‌الله احمدزی» رئیس  کمیسیون مستقل  انتخابات افغانستان چندی پیش  در کابل  اعلام کرده بود  انتخابات پارلمانی و شوراهای ولایتی  اوایل تابستان سال آینده، برگزار می‌شود.

 

کلیدواژه