حمله طالبان به فرماندهی پلیس پکتیا و کشته و زخمی شدن بیش از 150 نفر
(last modified 1396-07-25T10:05:08+00:00 )
میزان 25, 1396 14:35 Asia/Kabul
  • حمله طالبان به فرماندهی پلیس پکتیا و کشته و زخمی شدن بیش از 150 نفر

مسوولان افغان میگویند که حمله وسیعی و خونین طالبان به مرکز پلیس در ولایت پکتیا در جنوب افغانستان با کشته شدن بیش از بیست و شش نفر و زخمی شدن بیش از یکصد و پنجاه نفر به پایان رسیده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، این حمله قبل از ظهر امروز در شهر گردیز مرکز ولایت پکتیا زمانی آغاز شد که گروهی مهاجمان انتحاری مربوط به گروه طالبان که مجهز به جلیقه های انتحاری و سلاح های خودکار بودند به فرماندهی پلیس حمله ور شدند.

مقامات افغان می گویند که تعداد مهاجمان هفت نفر بودند که دو نفر آنان خودرا در دروازه ورودی مرکز پلیس منفجر کردند و راه را برای دیگران بازکردند و پنج نفر بعد از داخل شدن به مرکز پلیس و ساعات ها مقاومت از سوی نیروهای افغان از پا در آورده شدند.

اما از پا در آوردن آن به قیمت جان تعدادی از زیادی از پلیس و مردم محل انجامید.

در این حملات طالبان توریالی عبدیانی فرمانده پلیس ولایت پکتیا هم کشته شد.

با آنکه تاکنون از تعداد دقیق تلفات این حمله مشخص نیست ولی ارقامی که ازسوی مسئولان امنیتی و صحی در پکتیا اعلام می شود  بیش از بیست  و شش نفر کشته هستند که  شامل نظامیان و غیرنظامی هستند در این حملات خونین زخمی شدن یکصد و پنجاه نفر هم گزارش شده است.

 

مسئولان افغان میگویند که اکثریت کشته و زخمی شدگان افرادی بودند که برای اخذ تذکره و پاسپورت به اداره پلیس در این شهر آمده بودند.

سید ولی جلال رییس پوهنتون پکتیا گفت که در میان زخمی شدگان پانزده نفراز محصلان پوهنتون این ولایت که همه آنان دختران هستند نیز شامل هستند.

هدایت الله حمیدی رییس صحت عامه ولایت پکتیا میگوید که از این حملات پانزده کشته و یکصد پنجاه زخمی به بیمارستان های این ولایت منتقل شده اند.

گروه طالبان و سخنگوی این گروه مسوولیت این حمله را برعهده گرفته اند.