غنی: مشکلات افغانستان تنها با وحدت مردم و اجرای قانون اساسی حل می‌شود
(last modified 1396-11-28T11:32:57+00:00 )
دلو 28, 1396 16:02 Asia/Kabul

رئیس جمهوری افغانستان در مراسم سالروز خروج نیروهای شوروی از افغانستان گفت: مشکلات کشور تنها را از راه وحدت و اجرای قانون اساسی حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «محمداشرف غنی» رییس جمهوری افغانستان در مراسم سالروز خروج نیروهای شوروی از افغانستان گفت: ویژگی جهاد مردم افغانستان در این بود که نه دشمن و نه همکار توقع موفقیت‌اش را نداشت؛ اما این جهاد را مردم افغانستان به پیروزی رساندند.

محمد اشرف غنی می گوید که تمام تلاش ها باید برای تامین صلح، رفاه، امنیت دایمی و استقلال اقتصادی کشور متمرکز شود.

رییس جمهوری افغانستان همچنین از آماده شدن «طرح صلح افغانستان» برای ارایه در کنفرانس پیش رو در کابل با عنوان «پروسه کابل» خبر داد و گفت: بحران این کشور با برقراری صلح از طریق سیاسی و مذاکره بین گروه ها و سایر جریان ها در این کشور پایان می یابد.

محمداشرف غنی در مورد انتخابات گفت، بیاید برای انتخابات شفاف همکاری کنید؛ ما باور به انتخابات شفاف و به موقع داریم و خواهش ما از تمام هموطنان ما این است که کار نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری را از امروز شروع کنند؛ چون ادامه غیر قانونی را نه ما می‌خواهیم و نه ملت می‌خواهد.

"محمد اشرف غنی"  گفت: دولت این کشور با برنامه ریزی های که انجام داد قصد دارد در24 ماه آینده تمام مهاجران افغان را از پاکستان به افغانستان بازگرداند.

 

"گلبدین حکمتیار"رییس حزب اسلامی افغانستان  نیز در این مراسم گفت ،هیچ قدرتی نمی تواند به طور دایم افغانستان را اشغال کند و جنگ کنونی در این کشور برنده ندارد.

"فضل هادی مسلم یار"رییس مجلس سنای افغانستان نیز درمراسم سالروز خروج نظامیان شوروی از افغانستان بر حل اختلافات در این کشور تاکید کرد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان نوروزی موجود است.