سنبله 18, 1395 15:35 Asia/Kabul
  • تاکید بر یکپارچگی مردم افغانستان در مراسم پانزدهمین سالروز شهادت احمد شاه مسعود‎

در مراسم پانزدهمین سالروز شهادت احمد شاه مسعود‎، بر یکپاچگی و وحدت مردم افغانستان تاکید شد.

از هجدهم سنبله ، که هرسال برابر با نخستین روز "هفتۀ شهید" است در افغانستان تجلیل به عمل آمد .

به گزارش خبرنگار رادیو دری، از پانزدهمین سالروز شهادت احمد شاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان و هفتۀ شهید با حضور رییس اجرایی، نمایندۀ رییس جمهور در امور اصلاحات وحکومت‌داری خوب و معاونان ریاست جمهوری، اعضای حکومت و سران جهادی در کابل تجلیل به عمل آمد.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت افغانستان، از عدم توجه به آرمان‌های نسل سوم "شهدای" افغانستان انتقاد کرد و گفت که این مسأله سبب شده است که افغانستان روز به روز تضعیف گردد.

در این مراسم مقام‌های کنونی و پیشین حکومت وحدت ملی به وحدت و یکپارچگی تاکید کردند.

محمد سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور گفت که دشمنان داخلی و خارجی کوشش می‌کنند در شرایط حساس کنونی اقدامات اصلاحی حکومت را در آستانۀ برگزاری کنفرانس بروکسل تحت‌الشعاع قرار دهند.

آقای دانش تأکید کرد که افغان‌ها باید روی پاسداری از عزت شان، مبارزه با مداخله‌گران و حفظ وحدت ملی اقوام ساکن افغانستان تمرکز کنند؛ چون این کشور در همین بخش‌ها با توطئه‌های بزرگی از سوی "دشمنان" مواجه است.

احمد ضیا مسعود، نمایندۀ ویژۀ رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت‌داری خوب دراین مراسم تاکید کرد که بیایید بعد از سه و نیم دهه جنگ، معتقد به اهداف ملی باشیم و ساختارهای قومی را از بین ببریم.

امروز پنج شبنه به مناسبت سالروز شهادت احمد شاه مسعود و هفته شهید در افغانستان تعطیل رسمی است و مراسم مختلفی در ولایات افغانستان برای گرامیداشت یاد این مبارز برگزار می شود.

 

کلیدواژه