روابط منطقه‌ای افغانستان و صلح؛ محور دیدار عبدالله و وزیر دفاع انگلیس
(last modified 1396-12-27T08:30:13+00:00 )
حوت 27, 1396 13:00 Asia/Kabul
  • روابط منطقه‌ای افغانستان و صلح؛ محور دیدار عبدالله و وزیر دفاع انگلیس

در دیدار رئیس اجرائیه افغانستان و وزیر دفاع انگلیس، روابط منطقه‌ای افغانستان و چگونگی راه‌های دست‌یافتن به صلح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرائیه افغانستان با «گاوین ویلیامسون» وزیر دفاع انگلیس دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار ویلیامسون روابط و همکاری‌ها میان افغانستان و انگلیس را دوستانه و استوار بر ارزش‌های مشترک خواند و بر ادامه حضور کشورش در افغانستان و تقویت نیروهای امنیتی این کشور در مبارزه با گروه‌های تروریستی تاکید کرد.

وزیر دفاع انگلیس همچنین در ادامه‌ ضمن تاکید بر بهره‌گیری افغانستان از ظرفیت‌ها و امکانات فوق‌العاده‌ای برای توسعه و پیشرفت این کشور، افزود که تأمین امنیت می تواند در رسیدن افغانستان به رفاه و توسعه کمک نماید.

وی همچنین قهرمانی‌ها و جانفشانی‌های نیروهای مسلح افغانستان در مبارزه با گروه‌های تروریستی و تامین صلح و استقرار در این کشور را ستودنی عنوان کرد.

همچنین عبدالله در این دیدار ضمن قدردانی از کمک‌ها و همکاری‌های انگلیس در افغانستان، تصویر روشنی از وضعیت سیاسی٬ امنیتی و اقتصادی این کشور ارائه کرده  و بر ادامه‌ همکاری‌ها میان دو کشور در عرصه‌های مختلف تأکید کرد.

در این نشست همچنین روابط منطقه‌ای افغانستان و چگونگی راه‌های دست‌یافتن به صلح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.