«جبهه نوین ملی افغانستان»: اشرف غنی از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی استفاده می‌کند
(last modified 1397-01-25T06:18:42+00:00 )
حمل 25, 1397 10:48 Asia/Kabul
  • «جبهه نوین ملی افغانستان»: اشرف غنی از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی استفاده می‌کند

وزیر سابق دارایی و رئیس «جبهه نوین ملی افغانستان» اعلام کرد که اشرف غنی با استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی سفرهای ولایتی را خود را آغاز کرده است.

به گزارش رادیو دری به نقل از «سلام‌وطندار»، «انوارالحق احدی» وزیر سابق دارایی افغانستان اظهار داشت: رئیس جمهور افغانستان از امکانات دولتی به نفع خودش از امکانات دولتی استفاده می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد که سفرهای ولایتی اشرف غنی برای فریب مردم در انتخابات آینده ریاست جمهوری در این کشور صورت می‌گیرند.

رئیس جبهه نوین ملی افغانستان گفت: رئیس جمهور افغانستان با صدور فرمان‌های تقنینی بارها قانون اساسی این کشور را نقض کرده و برای تغییر ماهیت نظام تلاش می‌کند.

وزیر سابق دارایی افغانستان حکومت وحدت ملی را به خودکامگی و بی اعتنایی به قانون متهم کرد و از احزاب و جریان‌های سیاسی افغانستان خواست تا در برابر سوء استفاده از امکانات دولتی ایستادگی کنند.

وی افزود: دولت افغانستان برای برگزاری انتخابات آمادگی ندارد و توزیع شناسنامه‌‌ به میلیون‌ها نفر تا سه ماه آینده دشوار خواهد بود.

در یک هفته گذشته اشرف غنی سفرهای ولایتی خود را آغاز کرده و بهره برداری از چندین پروژه بزرگ را در ولایت‌های هرات، پکتیا و خوست افتتاح کرده است.

جریان اپوزیسیون دولت افغانستان اشرف غنی را متهم می‌کندکه به بهانه افتتاح پروژ‌ه‌های که از قبل آماده شده بودند تبلیغات انتخاباتی پیش از موعد را به نفع خود آغاز کرده است.