تاکید معاون اول رئیس جمهور افغانستان بر آزادی هرچه سریعتر "نظام الدین قیصاری"
(last modified 1397-05-01T04:08:02+00:00 )
اسد 01, 1397 08:38 Asia/Kabul
  • تاکید معاون اول رئیس جمهور افغانستان بر آزادی هرچه سریعتر

ژنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور افغانستان، آزادی هرچه سریعتر نظام الدین قیصاری نماینده ویژه وی از زندان را خواستار شد. 

به گزارش رادیو دری به نقل از آوا، عبدالرشید دوستم معاون اول اشرف غنی دیروز پس از بازگشت به کابل از ترکیه در نخستین نشست خبری در این شهر از هواداران  خود خواست به تظاهرات پایان دهند و مراکز دولتی، بنادر و شاهراه‌ها در شمال افغانستان را باز کنند تا وضعیت به حالت عادی در آید.  

معاون اول رئیس جمهور افغانستان  هشدار داد که اگر  قیصاری و نیروهای تحت امرش از زندان آزاد نشوند  بار دیگر از کشور می‌رود.

نیروهای امنیتی افغانستان حدود بیست روز پیش  قیصاری یکی ازفرماندهان نظامی  جنبش ملی اسلامی افغانستان به رهبری دوستم را درشهر میمنه مرکز ولایت فاریاب بازداشت کردند.

پس از دستگیری  نماینده ویژه دوستم، مناطق شمال افغانستان شاهد تظاهرات ضد دولتی بود.

دوستم همچنین در این نشست خبری به مذاکره صلح دولت افغانستان با  طالبان اشاره کرد و گفت مذاکره با این گروه  مهمترین وظیفه دولت است تا جنگ در این کشور پایان یابد.

عصر دیروز کمی پس از ورود ژنرال عبدالرشید دوستم به کابل از ترکیه پس از 14 ماه  تبعید غیر رسمی ، انفجاری شدید نزدیک فرودگاه این شهر روی داد که 11تن کشته و 50 نفر دیگر زخمی شدند و به معاون اشرف غنی آسیبی نرسید.