نشست مشترک هیات ولایت هرات و خراسان رضوی در اتاق بازرگانی ایران در مشهد
(last modified 1397-06-15T07:02:26+00:00 )
سنبله 15, 1397 11:32 Asia/Kabul
  • نشست مشترک هیات ولایت هرات و خراسان رضوی در اتاق بازرگانی ایران در مشهد

نشست مشترک مسئولان ارشد و تجار ولایت هرات و مسئولان و بازرگانان خراسان رضوی عصر روز گذشته در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ولایت خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رادیو دری، "غلامحسین شافعی" رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این نشست ضمن خیر مقدم به هیات افغانستانی از ولایت هرات به طرفیت های موجود سرمایه گذاری در هرات اشاره و گفت: ما زمینه های لازم برای بازرگانان ایرانی را فراهم آورده این تا بتوانند با شناخت بهتری در افغانستان سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: با توجه به پیشینه مشترک روابط دو کشور می تواند بیشتر از این توسعه پیدا کند و دو طرف ظرفیت های خوبی برای فعالیت های اقتصادی دارند.

محمد اصف رحیمی والی هرات در این نشست از مهمان نوازی مردم خراسان تشکر کرد و به توسعه روابط بازرگانی میان تجار دو کشور در زمینه های مختلف تاکید ورزید.

وی افزود: در حال حاضر دو میلیارد دلار سالانه میان دو کشور تجارت صورت می گیرد که البته سهم افغانستان بسیار کمتر است و باید زمینه های ایجاد شود تا تراز تجاری مناسب ایجاد شود و در زمینه های که افغانستان توان صادرات دارد ظرفیت های صدور کالا فراهم شود.

علی رسولیان مدیرکل هماهنگی اقتصادی خراسان رضوی در این دیار به ظرفیت بندر چابهار اشاره رد و افزود: با تکمیل خط راه آهن خواف- هرات افغانستان می تواند کالاهای مورد نیاز خود را از طریق بندر چابهار منتقل کند و این امر بسیار مهمی است که امیدواریم به زودی محقق شود.

محمود افخمی رشیدی سرکسنول ایران در هرات در این دیدار به پیشینه تاریخی، فرهنگی و مفاخر مشترک دو کشور اشاره کرد و گفت: افغانستان برای ما بسیار مهم است و ظرفیت های بسیار خوبی هم دارد که باید از آن به نحو بسیار خوبی استفاده شود.

وی افزود: ما هرات این آمادگی را داریم که به عنوان نماینده ایران در خدمت تجار ایرانی باشیم و به عنوان مشاوری امین آنها را راهنمایی کنیم که بتوانند بهتر در افغانستان سرمایه گذاری کنند.
وی افزود: در افغانستان بخصوص در هرات زمینه های فوق العاده خوبی برای سرمایه گذاری وجود دارد و امنیت نسبی هم فراهم است و تجار ایرانی می توانند در بخش های مختلف در این ولایت سرمایه گذاری کنند.