قوس 17, 1397 09:10 Asia/Kabul
  • لاریجانی:‌ مشکل افغانستان از روش سیاسی حل می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با بیان این که مشکل افغانستان نباید از روش نظامی حل شود، گفت: حل مشکل افغانستان فقط از راه سیاسی امکان‌پذیر خواهد بود.

«علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی عصر جمعه در دیدار «عبدالرئوف ابراهیمی»، رئیس مجلس افغانستان در تهران، تصریح کرد: ملت افغانستان طی سال‌های اخیر بحران‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با بیان این که راه حل مشکل افغانستان نظامی نیست و باید به شکل سیاسی حل شود، اظهار کرد: نشست رئیسان مجالس کشورها سبب افزایش همگرایی بین کشورها می‌شود.

«عبدالرئوف ابراهیمی»، رئیس مجلس افغانستان نیز ایران و افغانستان را دو کشور همسایه و مسلمان دانست و گفت: ایران در شرایط سخت به افغانستان کمک کرد و در کنار ملت این کشور قرار گرفت.

رئیس مجلس افغانستان با بیان این که تروریسم بین‌المللی مهم‌ترین معضل منطقه است، خاطرنشان کرد: تروریسم حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشورها را متأثر ساخته و لازم است درچارچوب حل این بحران همکاری‌های سیاسی و امنیتی تقویت شود، چرا که امنیت افغانستان امنیت منطقه است.

«عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس مجلس افغانستان برای شرکت در دومین کنفرانس رئیسان مجالس کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه برای مقابله با تروریسم به تهران سفر کرده است. 

دومین کنفرانس رئیسان مجالس کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه روز شنبه در تهران برگزار می‌شود؛ «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی و «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس سخنرانی خواهند کرد. 

کلیدواژه