تاکید کرزی بر سازنده بودن نشست غیرعلنی طالبان و نمایندگان افغانستان در مسکو
(last modified 1397-11-16T14:40:14+00:00 )
دلو 16, 1397 19:10 Asia/Kabul
  • تاکید کرزی بر سازنده بودن نشست غیرعلنی طالبان و نمایندگان افغانستان در مسکو

رییس جمهوری سابق افغانستان، اولین نشست نمایندگان افغانستان و طالبان در مسکو برای دستیابی به راه حل صلح را سازنده و مفید خواند.

به گزارش اسپوتنیک، «حامد کرزای» که ریاست نشست غیرعلنی شخصیتهای سیاسی و مذهبی افغانستان با طالبان در مسکو را برعهده داشت، گفت: مذاکرات در این نشست غیرعلنی  بسیار حائز اهمیت و سازنده بود.

کرزای به جزئیات گفتگوها در این نشست و مواضع طرفین گفتگو اشاره ای نکرد.

ساعاتی پس از این نشست غیرعلنی، نشست بین الافغانی با حضور دهها شخصیت برجسته سیاسی و مذهبی افغانستان و 10 نفر از اعضای طالبان به طور رسمی آغاز شد. 

در نشست دو روزه صلح افغانستان در مسکو  که تا فردا(چهارشنبه) ادامه خواهد یافت، علاوه بر حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین افغانستان، حنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی و از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، عطامحمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی این کشور و «شیر محمد عباس استانکزی»  به عنوان رییس هیات طالبان شرکت دارند.

با توجه به مذاکرات  شکست خورده و بی نتیجه  نمایندگان آمریکا با گروه طالبان در قطر، مذاکرات بین الافغانی مسکو از اهمیت زیادی برخوردار است.

بنابر اعلام دولت روسیه، مذاکرات دو روزه مسکو بین طالبان و گروههای سیاسی افغانستان است و مقامات روسیه  وافغانستان در این مذاکرات حضور ندارند.

کلیدواژه