سرطان 09, 1398 11:29 Asia/Kabul

مسئولان شورای ولایتی بادغیس در پی قطع برق، توقف فعالیت شبکه‌های مخابراتی و بسته شدن شاهراه‌های این ولایت توسط طالبان مردم را قربانی همیشگی این گونه مخالفت ها و دشمنی های دولت و طالبان دانست.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،عبدالعزیز بیگ، رئیس شورای ولایتی بادغیس گفته است:  قطع برق و توقف فعالیت شبکه‌های مخابراتی در این ولایت مردم را با هزاران مشکل روبرو کرده و مشخص نیست این مشکلات تا چه زمانی ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تا کنون دولت افغانستان راه حل مناسبی برای پایان این بحران پیدا نکرده است، تصریح کرد: رهبران دولت وحدت ملی باید در این باره توجه اساسی داشته باشند.

«عبدالعزیز بیگ» رئیس شورای ولایتی بادغیس به این باور است که هم دولت و هم طالبان از تداوم این وضعیت متضرر شده اند اما تاکید دارد: مردم قربانی همیشگی این گونه لجبازی‌های دولت و طالبان بوده‌اند.

 با آنکه یک هفته  از قطع برق و خدمات مخابراتی در بادغیس می گذرد حالا اعضای شورای ولایتی از احتمال توافق میان دولت و طالبان برای پایان این مشکلات خبر می دهند.

«عبدالله افضلی»، معاون شورای ولایتی بادغیس گفته است: نشانه‌هایی از سوی گروه طالبان برای معامله با بزرگان مردمی و دولت وجود دارد.

دولت هم راه های مواصلاتی به مناطقی که طالبان در آن جا ها حضور دارند را مسدود کرده و اجازه نمیدهد لوازم مورد نیاز و حتی مواد غذایی به طالبان برسد.

 معاون شورای ولایتی بادغیس با اشاره بر اینکه این محاصره اقتصادی طالبان را به زانو در آورده است، تصریح کرد: دولت هم قصد ندارد مسیر اقتصادی طالبان در جوند را تا باز شدن مسیر رفت و آمد مردم این ولسوالی و اتصال دوباره برق و فعالیت مجدد شبکه های مخابراتی باز کند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمانمحمدی موجود است.

 

 

کلیدواژه