قوس 16, 1400 16:09 Asia/Kabul
  • \
    \"قهرمان\" نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۲

فیلم "قهرمان" ساخته «اصغر فرهادی» کارگردان و فیلمساز ایرانی در فهرست فیلم‌های واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم های بین‌المللی نود و چهارمین دوره جوایز اسکار قرار گرفت.

به گزارش رادیو دری، آکادمی اسکار از فهرست فیلم‌های واجد شرایط برای رقابت در شاخه فیلم بین‌المللی، انیمیشن بلند و مستند بلند رونمایی کرد و بر طبق این فهرست، فیلم قهرمان ساخته «اصغر فرهادی» در میان فیلم‌های ارسالی از ۹۳ کشور نماینده رسمی ایران در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نودوچهارمین دوره جوایز اسکار خواهد بود.
قهرمان که در هفتادوچهارمین جشنواره فیلم کن برای اولین بار به نمایش درآمد و موفق به دریافت جایزه بزرگ هیات داوران این جشنواره شد، داستان مردی به نام رحیم را روایت می‌کند که از همسر اولش جدا شده است و یک پسربچه مبتلا به لکنت زبان دارد.

رحیم که سه سال به دلیل بدهی در زندان بوده است، در یک مرخصی دو روزه سعی می‌کند سرنوشت خود را تغییر دهد اما به زودی در تاری تنیده شده از دروغ‌های مصلحتی گرفتار می‌شود.
در فهرست آکادمی اسکار ۲۶ فیلم برای رقابت در شاخه انیمیشن بلند چراغ سبز گرفتند و در بخش مستند بلند نیز ۱۳۸ فیلم واجد شرایط رقابت شناخته شدند.

نودوچهارمین دوره از مراسم اسکار برای تجلیل از فیلم‌های ممتازی که از ۱ مارس تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ اکران شده باشند در تاریخ ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (۷ حمل ۱۴۰۱) به همت آکادمی علوم و هنرهای سینما در دالبی تئاتر هالیوود برگزار خواهد شد.

فیلم ایرانی "قهرمان" بهترین فیلم جشنواره " اسلو" شد

کلیدواژه