عقرب 28, 1398 16:48 Asia/Kabul
  • تاکید رئیس جمهور ایران بر اهمیت گسترش روابط دوجانبه تهران و اسلام آباد

رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان گفت: باید برای تحکیم هرچه بیشتر روابط و مناسبات دو کشور تلاش کرد.

 حسن روحانی، رئیس جمهور ایران روز سه‌شنبه در دیدار «قمر جاوید باجوا» فرمانده نیروی زمینی پاکستان در تهران افزود: هماکنون ایران خط لوله صلح را تا مرز پاکستان رسانده است و کاملاً برای همکاری‌ در زمینه های مختلف آمادگی دارد.

رئیس جمهور ایران با اشاره به تحولات و مسایل مهم منطقه تصریح کرد: ایران معتقد است مسایل و روابط منطقه‌ای همه کشورها باید در راستای برقراری صلح، آرامش و ثبات باشد.

روحانی گفت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از ظرفیت‌ها و فرصت‌های بزرگی برای تحکیم و تعمیق روابط و همکاری‌های مشترک دارند و می‌توانند فعالیت‌های مشترکی در راستای منافع بلند مدت دو کشور و منطقه داشته باشند.

 «قمر جاوید باجوا» Qamar Javed Bajwa  فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران و پاکستان دو کشور همسایه و دو ملت برادر و دوست هستند، گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند روابط پاکستان و ایران را تحت شعاع قرار دهد.

وی همچنین تصریح کرد: پاکستان از همه ظرفیت‌ها و روش‌های مختلف برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی استفاده خواهد کرد و آمادگی دارد همکاری‌های فعلی خود را با ایران ارتقاء دهد.

کلیدواژه