خرازی در دیدار سفیر چین در تهران: ایران از هر گامی برای حل اختلافات استقبال می‌کند
(last modified 1398-10-04T05:09:30+00:00 )
جدی 04, 1398 09:39 Asia/Kabul
  • خرازی در دیدار سفیر چین در تهران: ایران از هر گامی برای حل اختلافات استقبال می‌کند

رییس شورای راهبردی روابط خارجی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان روابط مسالمت‌آمیز با کشورهای منطقه بوده است و از هر گامی برای حل اختلافات منطقه استقبال می‌کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «سید کمال خرازی» رییس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در دیدار «چانگ هوا» Chang Hua سفیر چین در تهران با اشاره به لغو یک طرفه روادید از سوی ایران برای تسهیل سفر اتباع چین به ایران افزود: این اقدام می تواند به تقویت مناسبات دو ملت و شناخت طرفین از کشورهای یکدیگر منجر شود.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی ایران به قدمت هزاران ساله روابط ایران و چین به عنوان دو تمدن بزرگ هم اشاره کرد و گفت: روابط ایران و چین در عصر کنونی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

خرازی همچنین با استقبال از ایجاد مرکز ایرانشناسی در چین و تعامل آن با مرکز چین شناسی در ایران، بر ضرورت تقویت هرچه بیشتر تبادلات علمی و دانشگاهی بین دوکشور تاکید کرد.

«چانگ هوا» سفیر چین در ایران هم در این دیدار با ابراز خرسندی از همکاری اندیشکده‌های چینی با شورای راهبردی روابط خارجی ایران تاکید کرد: روابط ایران و چین راهبردی است و اعتماد متقابل بین دو کشور در حال تقویت است.

سفیر چین در تهران گفت: ایران کشوری مهم در مسیر جاده ابریشم بوده است و از نظر چین، شریکی مهم برای اجرای طرح یک کمربند یک جاده محسوب می‌شود.

کلیدواژه