موسوی: هیات کانادایی برای رسیدگی به امور قربانیان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی به تهران می آید
(last modified 1398-10-20T10:04:04+00:00 )
جدی 20, 1398 14:34 Asia/Kabul
  •  موسوی: هیات کانادایی برای رسیدگی به امور قربانیان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی به تهران می آید

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از سفر هیات کانادایی به تهران برای رسیدگی به امور قربانیان کانادایی حادثه تاسف بار سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امورخارجه، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز جمعه درباره آخرین تحولات مربوط به رسیدگی به سانحه هواپیمای مسافربری 737 اوکراینی در آسمان تهران گفت: طبق هماهنگی انجام شده بین وزارت امورخارجه‌های ایران و کانادا، یک هیات ده نفره برای رسیدگی به امور قربانیان کانادایی حادثه تاسف بار سقوط هواپیمای اوکراینی عازم ایران هستند. 
موسوی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از هیچ کمکی برای تسهیل امور مربوط کشورهایی که اتباع آنها در این حادثه غم انگیز دچار حادثه شده اند دریغ نخواهد کرد و نتایج بررسیهای فنی هم  بر اساس مقررات "ایکائو" و با مشارکت نمایندگان اوکراین،  بویینگ و با حضور متخصصان ناظر از سایر کشورهای خسارت دیده پس از تکمیل بطور شفاف به اطلاع عموم خواهد رسید.
صبح چهارشنبه گذشته یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی اوکراین نزدیک فرودگاه امام خمینی (ره) تهران سقوط کرد که بر اثر آن، 167 مسافر و 9 خدمه این پرواز جان باختند.

کلیدواژه