جدی 23, 1398 11:23 Asia/Kabul
  • روحانی در دیدار وزیر خارجه پاکستان: اراده ایران تقویت روابط صمیمانه با پاکستان است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، یکشنبه شب در دیدار "شاه محمود قریشی"، وزیر خارجه پاکستان در تهران با تاکید بر اینکه ایران علاقمند است با همه کشورهای منطقه روابط نزدیک و دوستانه داشته باشند، اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران معتقد است اختلاف و جدایی در امت اسلامی به نفع هیچکس نیست و در این راستا کاملا از تلاش‌های پاکستان برای گسترش صلح و ثبات در منطقه استقبال می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، "حسن روحانی" در این دیدار با اشاره به شرایط حساس منطقه گفت: در شرایط کنونی همه باید برای صلح و ثبات در منطقه و نیز کاهش تنش در منطقه با یکدیگر همکاری کنند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه بروز جنگ و تنش در منطقه می‌تواند بسیار خطرناک باشد، تصریح کرد، ایران ضمن آمادگی کامل برای دفاع از منافع خود، هرگز به دنبال شعله‌ور کردن جنگ در منطقه نیست.

رئیس جمهور اسلامی ایران همچنین با تاکید بر اهمیت گسترش و تعمیق روابط تهران- اسلام آباد اظهار داشت، مرزهای ایران و پاکستان باید مرزهای صلح و دوستی باشد و نباید اجازه دهیم که برخی گروهک ها مرزهای دو کشور را ناامن کنند.

روحانی با بیان اینکه ایران کاملا آمادگی دارد روابط صمیمانه خود را با پاکستان در همه زمینه‌ها توسعه دهد، اظهار داشت، روابط با پاکستان برای ایران بسیار پر اهمیت است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه با قدردانی از ابراز همدردی دولت پاکستان نسبت به شهادت سپهبد "سلیمانی" و همچنین حادثه سقوط هواپیمای مسافربری گفت: این دو تراژدی دردناکی که رخ داد مخصوص ایران نبود و در این غم ها کشورهای دیگر هم سهیم بودند.

روحانی افزود: سردمداران آمریکا و کاخ سفید و همچنین رژیم صهیونیستی در کنار سران تروریست‌های دنیا از جمله داعش دو گروهی بودند که از ترور سردار سلیمانی خوشحال شدند و در مقابل مردمی که به دنبال صلح و ثبات در منطقه هستند غمگین و اندوهناک گردیدند.

"شاه محمود قریشی" نیز در این دیدار با تسلیت شهادت سپهبد سلیمانی و حادثه سقوط هواپیمای مسافربری گفت: ترور سردار سلیمانی بسیار شوک برانگیز بود.

وزیر خارجه پاکستان همچنین با تاکید بر اینکه کشورش اجازه نمی‌دهد که از خاک آن برای تهدیدسایر کشورها به ویژه ایران استفاده شود، گفت: پاکستان خود را شریک صلح و ثبات برای جمهوری اسلامی ایران می‌داند.

کلیدواژه