دلو 05, 1398 09:43 Asia/Kabul
  • ظریف خطاب به عادل الجبیر: کشورهای عادی کنسولگری شان را به کشتارگاه تبدیل نمی کنند

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در واکنش به اظهارات اخیر "عادل الجبیر" وزیر مشاور در امور خارجی عربستان علیه ایران تصریح کرد، کشورهای عادی کنسولگری شان را به کشتارگاه تبدیل نکرده و به همسایگانشان حمله نمی‌کنند.

به گزارش رادیو دری، "محمدجواد ظریف" در توییتر با بیان اینکه کشورهای عادی و نرمال کنسولگری شان را به کشتارگاه تبدیل نمی کنند نوشت، یک کشور عادی به همسایگانش حمله نمی کند، باعث بروز بحران انسانی نمی شود و از مذاکره سرباز نمی‌زند.

ظریف در ادامه افزود، «با تمام این اوصاف ایران هیچ پیش شرطی برای مذاکره تعیین نمی‌کند.»

"عادل الجبیر" وزیر مشاور در امور خارجی عربستان روز سه شنبه در کمیته روابط خارجی پارلمان در یک گزافه گویی جدید، جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم و انجام اقدامات مخرب در منطقه متهم کرد و گفت: وقتی که ایران به عنوان یک کشور عادی عمل کند آن زمان عربستان می تواند اقدام به برقراری رابطه با تهران کند.

گفتنی است، محمدجواد ظریف روز پنجشنبه نیز در واکنش به اظهارات  "فیصل بن فرحان" وزیر خارجه عربستان درباره گفت وگوی ریاض و تهران، بار دیگر اعلام کرد، درهای ایران همچنان برای گفت‌ وگو با همسایگانش باز است.

"فیصل بن فرحان" روز چهارشنبه  در گفت‌ وگو با رویترز مدعی شده بود عربستان آماده گفت و‌گو با ایران است و این مسئله به ایران بستگی دارد. 

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی جبهه مقاومت،  نقشی اساسی در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمریکایی - سعودی - صهیونیستی در منطقه دارد.

کلیدواژه