دلو 18, 1398 11:20 Asia/Kabul
  • اعلام آمادگی ایران برای کمک به حل اختلافات ترکیه و سوریه درباره ادلب

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد پنجشنبه شب اعلام کرد، ایران به عنوان یکی از کشورهای ضامن روند آستانه، آماده کمک برای حل اختلافات کنونی سوریه و ترکیه در خصوص وضعیت استان ادلب است.

به گزارش ایرنا، "مجید تخت روانچی" در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره استان ادلب شمال سوریه، شرایط این استان را  وخیم برشمرد و تصریح کرد، باید تلاش کرد بحران از کنترل خارج نشود.

تخت روانچی بر ادامه مبارزه با تروریست ها در استان ادلب تاکید کرد و گفت: این اقدام می بایست با بیشترین حفاظت از زندگی غیرنظامیان انجام شود.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، اجلاس آتی سران روند آستانه که در آینده نزدیک در تهران برگزار می‌شود را فرصتی مناسب برای بررسی جامع اوضاع سوریه برشمرد و افزود، نباید اجازه داد تروریست‌ها موقعیتشان را را در ادلب تحکیم و این استان را به پناهگاهی امن برای خود تبدیل کنند و بتوانند غیرنظامیان بیشتری را کشته و تعداد زیادی از آنها را نیز کماکان در گروگان خود نگه دارند.

تخت روانچی تصریح کرد، جامعه بین الملل باید کاملا هوشیار باشد تا جای حفاظت از غیرنظامیان با حفاظت از تروریست‌ها عوض نشود.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، تاکید کرد، وضعیت کنونی در استان ادلب تنها از طریق سیاسی حل خواهد شد و احترام کامل همه به حاکمیت، تمامیت ارضی، وحدت و استقلال سیاسی سوریه ضروری است.

اوضاع استان ادلب سوریه که آخرین پایگاه تروریست‌ها در این کشور است، در روزهای اخیر به دلیل حضور غیرقانونی نیروهای ترکیه در این استان متشنج شده است.

"واسیلی نبنزیا" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد نیز در این نشست تصریح کرد، دولت سوریه حق دارد با تروریست‌ها  در استان ادلب مبارزه کند.

کلیدواژه