دلو 28, 1398 14:25 Asia/Kabul
  • تاکید ایران و عراق بر برخورد با عاملان ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس

دادستان کل جمهوری اسلامی ایران و معاون دادستان عراق بر همکاری و هماهنگی دو کشور با هدف پیگیری پرونده ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همرزمانش تاکید کردند.

سردار شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» که سوم ژانویه/13جدی به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود به همراه «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس شهید بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر دیگر به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در حمله هوایی نزدیک فرودگاه بغداد، به شهادت رسید.

به گزارش ایرنا، «ضاری جابر فرهود» معاون دادستان کل و قائم مقام وزیر دادگستری عراق روز دوشنبه در دیدار با «محمدجعفر منتظری» دادستان کل جمهور اسلامی ایران در تهران از تشکیل پرونده‌ای در دادستانی کل عراق با هدف برخورد با آمران و عاملان ترور شهید «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و همراهانشان خبر داد و تاکید کرد: ثمره خون این شهیدان، موجب تحکیم وحدت دو ملت ایران و عراق خواهد شد.

دادستان کل جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه اشتراکات فراوانی بین دو کشور از گذشته تاکنون وجود داشته است، افزود: ایران و عراق دارای دشمنان مشترکی همچون استکبار جهانی و صهیونیسم نیز هستند.

منتظری با اشاره به ایجاد گروه تروریستی داعش توسط آمریکا در منطقه و عراق  یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در راستای دفاع از ملت عراق همکاری‌ زیادی با بغداد داشته است.

کلیدواژه