تعمیر و راهاندازی سیستمهای حفاری سکوی "ایران - امیرکبیر"
عملیات تعمیرات و راهاندازی سیستمهای حفاری «سکوی ایران- امیرکبیر» توسط متخصصان ایرانی بدون کمک شرکتهای خارجی، اجرایی شد.
به گزارش ایرنا، سکوی نیمه شناور ایران- امیر کبیر، سازه دریایی ویژهای برای عملیات اکتشاف و بهرهبرداری در آبهای عمیق دریای خزر است.
راهاندازی کامل سیستم مانیتورینگ تجهیزات حفاری (Drill View) و عملیاتی کردن سیستم بالابر سکو به همراه انجام تستهای لازم تجهیزات حفاری سکوی ایران- امیرکبیر در اوج تحریم و پس از چهار سال، به دست متخصصان شرکت نفت خزر انجام شد.
شرکت نفت خزر، یکی از پنج شرکت خدمات نفت و گاز ایران در زمینه اکتشاف و تولید است و زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران بهشمار میآید.
براساس این گزارش، عملیات تعمیرات، تست و راهاندازی سیستمهای پیچیده حفاری سکوی نیمه شناور ایران- امیرکبیر در دریای خزر که طبق برنامهریزی انجام شده بعد از شیوع ویروس کرونا آغاز شده بود، با اجرای بخشنامه وزیر نفت ایران در خصوص الزام رعایت پروتکلهای بهداشتی و محدودیتهای ایجاد شده در مناطق عملیاتی، بدون توقف ادامه پیدا کرد.
تست مجزای بخشهای مختلف سیستمهای حفاری سکوی نفتی ایران- امیرکبیر با حضور کارکنان شرکت نفت خزر همچنان در جریان است.