جوزا 14, 1399 08:25 Asia/Kabul
  • وزارت امور خارجه ایران: رژیم آمریکا درپی مرعوب و ساکت کردن روزنامه‌نگاران است

وزارت امور خارجه ایران در واکنش به سرکوب معترضان به قتل شهروند سیاه‌پوست آمریکایی اعلام کرد: رژیم آمریکا تلاش می‌کند، روزنامه‌نگارانی را که اعتراضات به قتل «جورج فلوید» را پوشش می‌دهند، مرعوب و ساکت کند.

به گزارش ایرنا، وزارت امورخارجه ایران روز سه‌شنبه در حساب توییتری خود نوشت: براساس گزارش‌ها، پلیس آمریکا بیش از 100 مرتبه به روزنامه‌نگاران حمله کرده است.
دستگاه دیپلماسی ایران با تاکید بر اینکه مردم جهان نظاره‌گر اتفاقات آمریکا هستند، تصریح کرد: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا که در پناهگاه پنهان شده است، می‌خواهد در حالی که برای "چیره شدن" بر معترضان تلاش می‌کند، خبرنگارها را دور نگه دارد.
«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز در توئیتی با بیان اینکه همزمان با مطرح شدن تهدید سرکوب نظامی، شهرهای آمریکا صحنه وحشیگری ضد تظاهرکنندگان و رسانه‌ها است، نوشت: اروپا که در قبال جوامع غیر غربی به سرعت دست به قضاوت و داوری می‌زند، این بار کاملا سکوت کرده است.
ظریف تاکید کرد: اگر اروپا همچنان می خواهد در قبال وحشیگری ضد مردم و رسانه ها در آمریکا سکوت کند باید برای همیشه دهانش را ببندد.
یک افسر سفیدپوست در آمریکا، «جورج فلوید» سیاه‌پوست را در شهر "مینیاپولیس" در ایالت مینه‌سوتا Minnesota به قتل رساند.
مردم شهر مینیاپولیس و بسیاری دیگر از شهرهای آمریکا در اعتراض به قتل این مرد سیاه‌پوست 46 ساله توسط  افسر پلیس سفیدپوست آمریکایی تظاهرات کردند.
براساس گزارش‌های پلیس و همچنین گزارش‌ رسانه‌ها، از آغاز ناآرامی‌ها تاکنون دست‌ِکم 5 هزار و 600 نفر بازداشت شده‌اند.
در همین حال، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، معترضان به قتل این سیاه‌پوست را اوباش دانست و تهدید کرد، معترضان هدف تیراندازی نیروهای پلیس و ارتش آمریکا قرار خواهند گرفت.

کلیدواژه