واعظی: با بازگشایی مرز بازرگان مناسبات تجاری ایران و ترکیه توسعه می‌یابد
(last modified 1399-03-15T04:17:18+00:00 )
جوزا 15, 1399 08:47 Asia/Kabul
  • واعظی: با بازگشایی مرز بازرگان مناسبات تجاری ایران و ترکیه توسعه می‌یابد

رئیس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی مشترک ایران و ترکیه چهارشنبه شب با اشاره به اعلام خبر بازگشایی مرزهای بازرگان و هابور از سوی وزیر تجارت ترکیه، از افزایش مناسبات و مبادلات تجاری دو طرف خبر داد و گفت: علاوه بر تداوم تبادلات کالا از مسیر ریلی، ترددهای جاده‌ای نیز سهم قابل توجهی در افزایش تبادلات تجاری ایران و ترکیه دارد.

به گزارش ایرنا، "محمود واعظی" با ابراز خرسندی از اینکه شیوع بیماری کرونا نتوانسته است وقفه‌ای در گسترش مناسبات ایران و ترکیه ایجاد کند، اظهار داشت، در بستر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مناسبات تجاری دو کشور بیش از پیش توسعه خواهد یافت.

"رخسار پکجان" Ruhsar Pekcan وزیر تجارت ترکیه روز چهارشنبه از بازگشایی مرزهای "بازرگان" و "هابور" طی روزهای آتی خبر داد و گفت: با توجه به بازگشایی این مرزها تبادلات تجاری و کالایی ترکیه و ایران، به شکل قابل توجهی افزایش خواهند یافت.

"پکجان" با تقدیر از همکاری دولت ایران در طراحی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی که منجر به بازگشایی مرزها و افزایش تبادلات تجاری شده است، ابراز امیدواری کرد، با تداوم این روند، بازگشت سطح مناسبات و مبادلات تجاری دو کشور، به وضعیت پیش از شیوع بیماری کرونا، تسریع شود.

کلیدواژه