ظریف: آژانس نباید به ابزاری برای نابود کردن برجام توسط آمریکا تبدیل شود
(last modified 1399-03-28T03:14:05+00:00 )
جوزا 28, 1399 07:44 Asia/Kabul
  • ظریف: آژانس نباید به ابزاری برای نابود کردن برجام توسط آمریکا تبدیل شود

وزیر امور خارجه ایران گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نباید به ابزاری برای نابود کردن توافق برجام توسط آمریکا تبدیل شود.

«محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه در مسکو با اشاره به خروج آمریکا از پیمان‌ها و نهادهای بین المللی گفت: ایران همواره با شفافیت کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رفتار کرده و گزارش‌های آژانس نیز نشان داده، تهران همه تعهدات خود را انجام داده است.
ظریف با بیان اینکه ایران نباید موضوع بررسی‌هایی شود که اسناد آن ادعاهای جاسوسی است، تاکید کرد: اگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بخواهد از روش‌های غیرمنطقی استفاده کند، تهران نیز برخورد مناسبی خواهد داشت.
وزیر امورخارجه ایران افزود: بسیار تاسف‌بار خواهد بود اگر دبیرخانه سازمان ملل متحد و دبیرخانه آژانس در جهت نابودی برجام حرکت کنند.
ظریف با اشاره به رایزنی‌‌های خود با وزیر امورخارجه روسیه درخصوص نادیده گرفتن قوانین بین المللی از سوی واشنگتن گفت: آمریکا زمانی که از توافق‌های بین المللی خارج می شود شروع به سوء استفاده می کند.
وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به توافق خود با لاوروف درباره برگزاری نشست آستانه، خاطرنشان کرد: سران ایران، روسیه و ترکیه در مذاکرات آتی آستانه، نشست سه جانبه به صورت وبینار برگزار می‌کنند و اگر شرایط اجازه دهد نشست حضوری نیز برگزار خواهد شد.
ظریف افزود: در جریان مذاکرات آستانه، ایران، روسیه و ترکیه توانستند وضعیت سوریه را از حالت بحرانی خارج کنند.
وزیر امور خارجه روسیه نیز در این نشست با انتقاد از رویکرد آمریکا درخصوص برجام گفت: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران دورنمایی برای اجرا ندارد.
گفت‌وگو درخصوص مسائل افغانستان، لیبی و یمن از دیگر محورهای مورد اشاره در نشست خبری وزیران امور خارجه ایران و روسیه بود.

کلیدواژه