اسد 02, 1395 10:47 Asia/Kabul
  • بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه ایران
    بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه ایران

 سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نسبت به اظهارات اخیر وزیرخارجه عربستان ضد ایران واکنش نشان داد.

 سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درواکنش به اظهارات سخیف ، بی پایه و تکراری عادل الجبیر وزیرخارجه سعودی ضد ایران گفت الجبیر به عواقب سخنان سخیف خود بیندیشد.

بهرام قاسمی گفت: عادل الجبیر که این روزها سخت سرگرم پاک کردن جای پای دخالت های سران ، مقامات و سازمان های رسمی کشورش در عملیاتهای گوناگون تروریستی چند دهه اخیر است، گمان می برد با فرافکنی ضد ایران می تواند افکارعمومی جهان را از رسوایی های بی پایان کشورش به عنوان پدر القاعده و داعش منحرف کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما سخنگوی وزارت امورخارجه ایران افزود: البته قابل درک است که وزیر خارجه سعودی روزهای سختی را در آستانه انتشار گزارش محرمانه 11 سپتامبر سپری کرده است و روزهای سخت تری را نیز انتظار می کشد.

قاسمی گفت: بدون تردید ابعاد و تبعات چنین اطلاعات مهمی درباره منابع کشور حامی تروریسم از دیدگاه افکار عمومی دنیا و ملتهای قربانی تروریسم در سالهای پس از 11 سپتامبر 2001 مخفی نخواهد ماند.

قاسمی گفت: عادل الجبیر ظاهرا هر موقع دچار سرخوردگی می شود سخنان مضحکی را درباره ایران به زبان می آورد که به وی توصیه می شود در چنین مواقعی از اظهار نظر اجتناب ورزد و به عواقب سخنان خود کمی بیشتر بیندیشد.

عادل الجبیر وزیرخارجه عربستان سعودی مدعی شده بود که ایران از تروریسم حمایت می کند.

کلیدواژه