تخت روانچی: پاسخ ایران به هرگونه بازگشت تحریم‌های تسلیحاتی، شدید خواهد بود
(last modified 1399-06-02T03:48:51+00:00 )
سنبله 02, 1399 08:18 Asia/Kabul
  • تخت روانچی: پاسخ ایران به هرگونه بازگشت تحریم‌های تسلیحاتی، شدید خواهد بود
    تخت روانچی: پاسخ ایران به هرگونه بازگشت تحریم‌های تسلیحاتی، شدید خواهد بود

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با بی‌اساس خواندن ادعای واشنگتن برای استناد به "مکانیسم ماشه" هشدار داد، تهران پاسخ شدید و تندی به هرگونه بازگشت تحریم‌های تسلیحاتی خواهد داد.

«مجید تخت روانچی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در مصاحبه با اندیشکده آمریکایی "انجمن کنترل تسلیحات" که روز شنبه منتشر شد گفت، تلاش آمریکا برای استفاده از مکانیسم ماشه، بسیار مضحک است زیرا این کشور عضو برجام نیست.
تخت روانچی با بیان اینکه مقام‌های آمریکایی بارها مدعی شده‌اند که برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل دو سند مجزا هستند افزود، آمریکایی‌ها ظاهراً قطعنامه ۲۲۳۱ را مطالعه نکرده‌اند زیرا این  قطعنامه، برجام را تأیید می‌کند و برجام ضمیمه قطعنامه ۲۲۳۱ است. 
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه ادعای آمریکا در خصوص عضویت در برجام، هیچ اساس حقوقی و قانونی ندارد تصریح کرد، ایران گزینه‌های متفاوتی برای پاسخ به بازگشت تحریم‌های تسلیحاتی در اختیار دارد.
تخت روانچی درباره تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ضد ایران برای دسترسی آژانس به تمام سایت‌های هسته‌ای ایران نیز گفت، در سال ۲۰۱۹، تقریباً ۲۰ درصد از تمامی بازرسی‌های آژانس در سراسر جهان، در ایران انجام گرفته است لذا این آمار هم نشان می‌دهد که ایران با آژانس مکرراً همکاری داشته است.
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه برخی به دنبال سیاسی کردن آژانس بین المللی انرژی اتمی هستند افزود، آژانس نباید به اطلاعات جعلی رژیم اسرائیل تکیه کند.

 

کلیدواژه