روحانی: ملت ایران با فرهنگ عاشورایی در مقابل توطئه‌ها پیروز شده است
(last modified 1399-06-05T07:58:57+00:00 )
سنبله 05, 1399 12:28 Asia/Kabul
  • روحانی: ملت ایران با فرهنگ عاشورایی در مقابل توطئه‌ها پیروز شده است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ایام عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام، امام سوم شیعیان جهان گفت: ملت ایران با مقاومت و ایستادگی برگرفته از فرهنگ عاشورایی، در مقابل توطئه‌های قدرت‌های بزرگ پیروز شده است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با بیان اینکه دراثر تحریم‌های گسترده و فشارهای بی سابقه در سال 2018، حدود 50 میلیارد دلار از درآمد کشور کاسته شد، تصریح کرد: محاسبات دشمن در شرایط عادی صحیح بود، اما اتکای مردم به فرهنگ عاشورا و ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنی که هر روز یک توطئه جدید اجرا می کرد، باعث شکست نقشه های آن‌ها شد.

امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان که در دهم محرم (عاشورا) سال 61 هجری قمری در کربلا به شهادت رسیدند، با فداکاری بی نظیر خویش در آوردگاه کربلا، درس آزادگی و عزت را به همه جهانیان آموختند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به طراحی های دشمن برای به زانو درآوردن ملت ایران، اظهار کرد: ملت ایران با مقاومت و ایستادگی در مقابل توطئه ها و فشارها، اجازه نداد هدف دشمن برای به فروپاشی کشاندن نظام محقق شود.

روحانی با بیان اینکه در دو سال گذشته باوجود اعمال شدیدترین تحریم ها پروژهای زیادی در ایران افتتاح شد، افزود: در 5 ماه اخیر تاکنون 21 پروژه کلان در کشور افتتاح شد که تنها یکی از آنها حدود 5 میلیارد دلار ارزش دارد.

رئیس جمهوری ایران همچنین خاطرنشان کرد: درحالی که در کشورهای غربی، شیوع کرونا باعث وحشت مردم و کمیاب شدن اقلام و نیازمندی های روزمره شد، با روحیه ایستادگی مردم ایران و همت تولیدکنندگان و به ویژه فعالان بنگاه های دانش بنیان، همه نیازمندی های بهداشتی و پزشکی در داخل کشور تولید شد و چرخ تولید کشور حتی برای یک روز هم متوقف نشد.

کلیدواژه