استقبال مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تداوم همکاری با ایران
(last modified 1399-06-27T13:05:31+00:00 )
سنبله 27, 1399 17:35 Asia/Kabul
  • استقبال مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از  تداوم همکاری با ایران

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از تداوم همکاری آژانس با ایران استقبال کرد.

به گزارش شبکه بی بی سی، «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز پنجشنبه گفت :  سطحی از همکاری با ایران  را داریم که به بازرسان اجازه می‌دهد فعالیت کنند.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، همچنین ادعاهای آمریکا و اسرائیل  در مورد نیاز به بازرسی  دو مکان در ایران را تکذیب کرد. 

سه کشور آلمان، بریتانیا  و فرانسه " تروئیکای اروپایی " نیز در بیانیه‌ای مشترک همسو با سیاستهای ضد ایرانی کاخ سفید، از ایران خواستند توضیحات لازم را به آژانس ارائه کند. 

«کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی مستقر در وین،  نیز امروز پنجشنبه  در نشست فصلی شورای حکام با تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران درخصوص گزارش پادمانی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: ایران به طور داوطلبانه درخواست آژانس برای رسیدگی به موضوعات احتمالی پادمانی را پذیرفت.

غریب آبادی  همچنین گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی برای سالیان متمادی با هدف انحراف جامعه بین المللی و آژانس، از احتمال بمب هسته ای و فعالیت های به اصطلاح پنهانی ایران صحبت می کنند، در حالیکه نه تنها تاکنون از این بمب خیالی خبری نبوده است بلکه ایران کشوری است که بیشترین شفافیت را در تعاملات خود با آژانس دارد.

کلیدواژه