میزان 03, 1399 09:41 Asia/Kabul
  • خطیب زاده: ترامپ یک بار دیگر سازمان \
    خطیب زاده: ترامپ یک بار دیگر سازمان \"ملل متحد\" را با \"ایالات متحده\" اشتباه گرفت

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: رئیس جمهوری آمریکا یک بار دیگر سازمان "ملل متحد" را با "ایالات متحده" اشتباه گرفت.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران چهارشنبه شب در توئیتی نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا طوری در مجمع عمومی سخنرانی کرد که گویی در یک تجمع انتخاباتی است.
 خطیب زاده افزود: سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل تعریف و تجمید از سیاست شکست‌خورده "تنها آمریکا" و متهم کردن دیگران بابت بحران‌های خودساخته‌اش از مدیریت فاجعه‌بار کووید-۱۹ گرفته تا دامن زدن به تنش‌های بین‌المللی بود.
سالن مجمع عمومی سازمان ملل روز سه شنبه در حالی شاهد بزرگترین رویداد دیپلماتیک سال ۲۰۲۰ جهان به صورت مجازی بود که موضوع‌هایی چون شیوع ویروس کرونا و تبعات جهانی ناشی از آن، مقابله با یکجانبه گرایی، برقراری آتش بس و صلح در جهان، افزایش فقر و همچنین ضرورت اصلاحات ساختار سازمان ملل، به عنوان مهم ترین محورهای سخنرانی سران کشورها قرار گرفت. 
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در راستای سیاست متداول تهاجم، در سخنرانی روز سه شنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل به شدت به چین حمله کرد و این کشور را در مورد شیوع ویروس کرونا که او آن را "ویروس چینی" نامید، مسئول دانست.
رئیس جمهوری آمریکا، کرونا را بزرگ‌ترین چالش دنیا پس از جنگ جهانی دوم خواند و از سازمان ملل خواست کشوری را که باعث شیوع این بیماری در جهان شده، به "مسئولیت‌پذیری" وادار کند.

کلیدواژه