تاکید ایران و افغانستان بر لزوم همکاری جدی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر
(last modified 1399-07-30T07:57:57+00:00 )
میزان 30, 1399 12:27 Asia/Kabul
  • تاکید ایران و افغانستان بر لزوم همکاری جدی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر
    تاکید ایران و افغانستان بر لزوم همکاری جدی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ایران و معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان بر همکاری جدی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر تاکید کردند.

سردار سرتیپ «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ایران روز چهارشنبه در دیدار «هاشم اورتاق» معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان در تهران، با اشاره به قرابت فرهنگی و تاریخی دو کشور گفت: همکاری و هماهنگی بین مرزبانان ایران و افغانستان در زمینه مبارزه با مواد مخدر باید اساسی، کاربردی و جدی باشد.
سرتیپ گودرزی با بیان اینکه مرزبانان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر هستند، افزود: گشت های مشترک و همزمان در مرزهای ایران و افغانستان، به امنیت پایدار مرزها کمک شایانی می کند.
«هاشم اورتاق» معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان نیز با اشاره به تولید ۸۴ درصد تریاک کل جهان در افغانستان گفت: به دلیل حضور نیروهای طالبان در برخی از نقاط مرزی و ولایت های افغانستان، این کشور در مبارزه با کشت و تولید مواد مخدر دچار مشکل است.
اورتاق با بیان اینکه افغانستان نگرانی و حساسیت جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر را درک می کند، ابراز امیدواری کرد، با اصلاح و بازنگری قوانین مبارزه با مواد مخدر بخشی از خلاء های موجود رفع و گام های موثرتری در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر برداشته شود.

کلیدواژه