عقرب 08, 1399 15:10 Asia/Kabul
  • قالیباف: اهانت کنندگان به پیامبر اسلام (ص)، بهره ای از انسانیت نبرده اند

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت هرگونه جسارت به ساحت پیامبر اسلام(ص) و قرآن کریم، اهانت به جمیع انبیا و کتب آسمانی است و هر فرد و جریانی که مرتکب این جنایت شود، بهره‌ای از انسانیت و اخلاق نبرده است.

 محمدباقر قالیباف تاکید کرد، مشترکات امت اسلامی به قدری زیاد است که هیچ بهانه ­ای برای تفرقه و تنازع باقی نمی ­ماند.

رئیس مجلس ایران با بیان اینکه مسأله فلسطین همچنان مسأله اول جهان اسلام و حمایت از آرمان فلسطین و قدس شریف، پیوند­ دهنده بین مسلمانان سراسر عالم است، افزود پشت کردن به محور وحدت جهان اسلام و عادی ­سازی روابط با رژیم جعلی، تروریست و غاصب صهیونیستی، پایه ­گذار تفرقه در بین امت اسلامی است.

قالیباف گفت قطعاً عادی­ سازی روابط چند کشور معدودِ عربی با رژیم صهیونیستی، ضمن اینکه خیانتِ آشکار به آرمانِ فلسطین است، تأثیری در ارادهِ مقاومت و مردم اصیل فلسطین برای احقاق حقوق خود، ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد همان­‌طور که افراطیون تکفیری به ویژه در دهه اخیر به دروغ، به نام اسلام، عامل نزاع و درگیری در منطقه بوده ­اند، در بین مسلمانان، گروهی اندک، اعم از اهل سنّت و شیعه، بدون درک مصالح اسلام و مسلمین بر طبلِ تفرقه می­ کوبند که هر دو جریان باید محکوم شوند.

قالیباف خاطرنشان کرد اگر دست­‌های اختلاف برانگیز در جهان اسلام، کوتاه شود، بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان نه تنها مشکلی با یکدیگر نخواهند داشت بلکه حامی و پشتیبان هم خواهند بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد امروز جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد راسخ و افتخار، الگویی از تفاهم، زندگی مسالمت ­آمیز و همراه با احترام بین پیروان مذاهب اسلامی را جلوه ­گر ساخته است. 

سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور ۱۶۷ شخصیت برجسته جهان اسلام امروز پنجشنبه به صورت مجازی آغاز شد. 

بیش از ۱۶۷ شخصیت برجسته جهان اسلام از ۴۷ کشور و  همچنین ۱۲۰ سخنران داخلی به صورت وبینار پیرامون موضوع های کنفرانس سخنرانی خواهند کرد.

مراسم اختتامیه این کنفرانس دوشنبه  مصادف با ۱۶ ربیع الاول و شب میلاد پیامبر اکرم (ص) برگزار خواهد شد. 

کلیدواژه