تکذیب هرگونه دیدار شهید فخری‌زاده با بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
(last modified 1399-09-10T05:30:28+00:00 )
قوس 10, 1399 10:00 Asia/Kabul
  • تکذیب هرگونه دیدار شهید فخری‌زاده با بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
    تکذیب هرگونه دیدار شهید فخری‌زاده با بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با تکذیب هرگونه دیدار شهید محسن فخری‌زاده با مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: بازرسی و دسترسی آژانس صرفاً در چارچوب مبانی حقوقی پذیرفته شده انجام می‌شود.

به گزارش رادیودری، بهروز کمالوندی درباره شایعات مطرح شده از سوی برخی رسانه‌ها و اشخاص درخصوص ملاقات و گفت و گوی شهید فخری‌زاده با مسئولان و بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیان کرد: شهید فخری‌زاده هیچ‌گونه ملاقات و گفت و گویی با مدیرکل سابق، بازرسین و یا مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی نداشته است و ادعاهای مطرح شده در این خصوص فاقد پایه و اساس است.

وی همچنین در پی اظهار نظرهای برخی شخصیت‌ها و رسانه‌ها درخصوص بازرسی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی از تأسیسات هسته‌ای ایران اظهار داشت: اصولاً بازرسی‌ها براساس مبانی حقوقی پذیرفته شده در توافقات جمهوری اسلامی ایران و آژانس یعنی قواعد پادمانی یا پروتکلی و نه فراتر از آن انجام می‌شوند و هیچ بازرسی غیر معمولی انجام نشده و نخواهد شد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه به ابعاد اقدامات دشمنان انقلاب اسلامی در صحنه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: دشمنان در حوزه قدرت سخت و نرم از انقلاب اسلامی شکست خورده‌اند و با این اقدامات غیرانسانی و وحشیانه در صدد هدف قرار دادن فناوری، دانش و امنیت ایران هستند.

کمالوندی تاکید کرد: صهیونیست‌ها وقتی به این باور رسیدند که مسیر علمی نرم افزارانه پیشرفت و توسعه هسته‌ای ایران را نمی‌توانند متوقف کنند، به اقدامات سخت افزارانه و ترور روی آوردند.

عناصر تروریستی مسلح، جمعه گذشته خودروی حامل «محسن فخری‌زاده» رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران و از دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور را مورد حمله قرار داده و وی را به شهادت رساندند.

تاکنون بسیاری از کشورها از جمله روسیه، ونزوئلا، آفریقای جنوبی، امارات، اردن و ترکیه نیز ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم کردند.

کلیدواژه