قوس 18, 1399 13:57 Asia/Kabul
  • روحانی: ایران تا پیروزی نهایی در کنار دولت و ملت سوریه خواهد بود
    روحانی: ایران تا پیروزی نهایی در کنار دولت و ملت سوریه خواهد بود

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران تصمیم و اراده‌ای که برای حمایت از دولت و ملت سوریه به عنوان متحد استراتژیک خود را داشته است همچنان ادامه خواهد داد و تا پیروزی نهایی در کنار سوریه خواهد بود.

به گزارش رادیودری، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران  روز سه شنبه در دیدار «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه در تهران با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت سوریه خواهد بود، تصریح کرد: مقابله با اشغالگران صهیونیست و تروریسم هدف مشترک دو ملت ایران و سوریه است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران  تصریح کرد: ایران از لحاظ سیاسی هم همواره در کنار دولت سوریه خواهد بود و در این راستا روند آستانه را در راستای حفظ منافع و تمامیت ارضی سوریه مفید می‌داند و با جدیت آنرا دنبال می کند.
روحانی همچنین با اشاره به اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا  برای انضمام بخشی از خاک سوریه به دشمن اشغالگر صهیونیست تصریح کرد: باید تا آزادی سرزمین‌های اشغالی از جمله جولان با اشغالگران صهیونیست مقابله کرد.
روحانی با تاکید بر مقاومت و ایستادگی ملت های منطقه در برابر تروریسم و اشغالگری، به شهادت شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده اشاره کرد و گفت: هدف دشمنان از شهادت شهید سلیمانی این بود که نه تنها از مقاومت ملت ایران، بلکه از مقاومت ملت‌های منطقه انتقام بگیرند و با شهادت شهید فخری‌زاده نیز می‌خواهند از پیشرفت علم و تکنولوژی انتقام بگیرند.
فیصل مقداد نیز روابط تهران و دمشق را از ارزشمندترین و شرافتمندانه‌ترین روابط سیاسی در جهان دانست و گفت: سایر کشورها باید یاد بگیرند که رابطه و دوستی حقیقی چگونه شکل می‌گیرد و چگونه می‌توان آن را با قوت ادامه داد.
وزیر امورخارجه سوریه با تسلیت شهادت شهید فخری‌زاده و سردار سلیمانی گفت: کسانی که چنین جنایت‌هایی را مرتکب می‌شوند، نمی‌دانند که ریخته شدن خون این شهیدان ملت های منطقه را در رسیدن به پیروزی مصمم‌تر می‌کند.

کلیدواژه