سرلشکر باقری: جغرافیای سیاسی قابلیت قدرت برتر بودن را به جهان اسلام می‌دهد
(last modified 1399-09-28T07:53:13+00:00 )
قوس 28, 1399 12:23 Asia/Kabul
  • سرلشکر باقری: جغرافیای سیاسی قابلیت قدرت برتر بودن را به جهان اسلام می‌دهد
    سرلشکر باقری: جغرافیای سیاسی قابلیت قدرت برتر بودن را به جهان اسلام می‌دهد

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ جهان اسلام با وجود موقعیت ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی و ظرفیت‌ها و منابع طبیعی و انسانی، دارای قابلیت‌های فراوانی برای تبدیل شدن به یک قدرت تراز برتر جهانی در نظام ژئوپلتیک جهانی است.

به گزارش رادیودری، سرلشکر «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز پنج شنبه در ششمین کنگره جغرافی دانان مسلمان افزود: به دلیل وجود برخی عوامل و زمینه ها همچون گسیختگی فضای جغرافیایی، تفاوت‌های نژادی، مذهبی و زبانی، اندیشه و نوع نظام سیاسی، شدت و ضعف در میزان استقلال و وابستگی‌های سیاسی و اقتصادی، تعارضات سرزمینی، رقابت‌های داخلی میان قدرت‌های برتر جهان اسلام و دعوت از قدرت‌های استکباری برای برقراری امنیت در قالب پیمان‌های سیاسی، امنیتی و نظامی دچار واگرایی شده و متأسفانه بسیاری از این تنوع‌ها که می‌تواند عامل تکامل و هم افزایی محسوب شود به عامل تفرقه و تشتت و حتی دشمنی بدل شده است.

 سرلشکر باقری گفت: گردش حاکمان در پست‌های مسئولیتی آمریکا و اسرائیل، انواع رویکردهای سخت و نرم یا به عبارتی پولادین و مخملین اما خصمانه آنها نسبت به جهان اسلام را نشان داده است، به ویژه در دوره اخیر که رئیس جمهور آمریکا با به کاربردن الفاظ و جملات سخیف و شرم آور نسبت به حاکمان عربستان که خود را خادم حرمین شریفین می‌دانند اما نسبت به این اهانت‌ها سکوت می نمایند، چنین رویکردهایی کاملاً شفاف و قابل قضاوت قطعی است. 

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر مقاومت یکپارچه ی اسلامی در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی در برابر اتهام بی اساس هلال شیعی تصریح کرد: بیان شیوا و مداوم این توطئه ها و نهراسیدن از غول‌های رسانه ای استکباری جزو وظایف اساسی نخبگان و دانشمندان جهان اسلام تلقی می‌شود.

سرلشکر باقری گفت: در بُعد امنیت سرزمین پهناور جهان اسلام در برابر تهدیدات نیز تأکید جمهوری اسلامی ایران بر دفاع و امنیت درون زا و عدم اعتماد به برقراری دفاع و امنیت از سوی بیگانگان و واگذاری آن به دشمنان اسلام است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: عاری سازی منطقه غرب آسیا از سلاحهای هسته ای و تأمین دفاع و امنیت به شکل دسته جمعی و توسط کشورهای مسلمان منطقه می تواند مبنایی برای گفتگو و توسعه ی همکاریها باشد.

ششمین کنگره جغرافیدانان جهان اسلام امروز به صورت مجازی برگزار شد. 

کلیدواژه