جدی 01, 1399 18:43 Asia/Kabul
  • تاکید ایران و روسیه بر گسترش همکاری‌‌‌ها در حوزه نفت و انرژی
    تاکید ایران و روسیه بر گسترش همکاری‌‌‌ها در حوزه نفت و انرژی

وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران از توافق با روسیه برای توسعه همکاری های فنی در حوزه نفت و گاز خبر داد.

«بیژن زنگنه» وزیر نفت ایران که برای بررسی وضعیت بازار جهانی نفت به مسکو سفر کرده است، روز دوشنبه در گفتگویی با اشاره به مذاکرات خود با «الکساندر نواک»  معاون نخست وزیر و «نیکلای شولگینوف»  وزیر انرژی روسیه گفت، در این دیدارها درخصوص بازار جهانی نفت بحث و تبادل نظر شد.

زنگنه با بیان اینکه روسیه در سال‌های اخیر نقش تعیین‌کننده‌ای در ثبات بازار جهانی نفت داشته است، افزود: در این سفر با توجه به همکاری‌های جدی تهران و مسکو در بازار نفت، در دیدار با مقامات روسیه در چارچوب اوپک پلاس نیز رایزنی شد که نظرات دو طرف در این عرصه به یکدیگر نزدیک بود.

وزیر نفت ایران همچنین با تاکید بر اینکه تهران، روسیه را به عنوان شریک راهبردی می‌شناسد، تصریح کرد: ایران، همکاری‌های خوبی با شرکت‌های روسی دارد و قرار بر این است که این همکاری ها در حوزه نفت و گاز با شرکت‌های روسی سازنده تجهیزات تداوم یابد.

زنگنه افزود: شرکت های روسی سازنده تجهیزات نفت و گاز اگر می خواهند در ایران فعالیت کنند باید با شرکت های ایرانی شریک شوند و با همتایان ایرانی خود گفتگو کنند تا بتوانند به نتیجه برسند.

وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران یکشنبه شب در صدر هیاتی به منظور دیدار با مقامات عالی رتبه روسیه و رایزنی درباره آخرین وضعیت همکاری‌های دو کشور در زمینه انرژی و چشم انداز بازارهای جهانی وارد مسکو شد.

کلیدواژه