جدی 28, 1399 13:13 Asia/Kabul
  • اقدام اتحادیه اروپا در تحریم وزیر خارجه سوریه یادآور چهره بی‌منطق ترامپ
    اقدام اتحادیه اروپا در تحریم وزیر خارجه سوریه یادآور چهره بی‌منطق ترامپ

 دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اقدام اتحادیه اروپا در تحریم وزیر امورخارجه سوریه را یادآور چهره بی‌منطق ترامپ توصیف کرد.

«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل در توئیتر با محکوم کردن تحریم «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه توسط اتحادیه اروپا نوشت: المقداد زبان رسای ملت سوریه است که در عرصه دیپلماسی و مقابله با جنگ تروریستی داعش خوش درخشید.
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: اتحادیه اروپا باید حرمت دیپلماسی را محترم بشمارد.
«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نیز روز شنبه تحریم «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه و مهاجران سوریه توسط اتحادیه اروپا را حرکتی غیرمعقول و غیر سازنده ارزیابی کرد که منجر به افزایش بحران سوریه و پیچیده تر شدن روند حل و فصل سیاسی بحران این کشور خواهد شد.
شورای اتحادیه اروپا در سندی که در نشریه رسمی خود منتشر کرد «فیصل المقداد» وزیر امورخارجه سوریه را به دلیل آنچه اوضاع دشوار در این کشور خوانده است، به فهرست تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی اتحادیه اروپا افزود.
«فیصل المقداد» نوامبر گذشته و پس از درگذشت «ولید المعلم» وزیر امور خارجه پیشین سوریه، از سوی «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور به سمت وزیر امور خارجه سوریه منصوب شد.

کلیدواژه