دلو 04, 1399 13:08 Asia/Kabul
  • حسن روحانی:کاهش آمار فوتی های کرونا کارنامه غرورآفرینی است
    حسن روحانی:کاهش آمار فوتی های کرونا کارنامه غرورآفرینی است

رئیس جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت تشدید نظارت‌ها برای جلوگیری از موج جدید شیوع ویرس کرونا در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، کاهش آمار فوتی‌ها را به دنبال تلاش و همکاری همگانی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، کارنامه غرور آفرینی برای ملت و دولت ایران در روند مقابله با بیماری کرونا دانست.

روحانی افزود: در یک سال گذشته کادر درمان، بسیج، سازمان‌های مردم ‌نهاد و سایر دستگاه‌ها در کنار هم در مسیر مقابله با ویروس کرونا قرار گرفتند و با اقدامات انجام شده در یکی دو هفته اخیر، آمار فوتی‌ها در ایران کاهش یافته است.

رئیس جمهوری ایران با تاکید بر ضرورت ادامه روند کاهش بیماری و کاهش مرگ و میر بر اثر کرونا در کشور، خاطرنشان کرد: حداقل باید در پنج الی شش ماه آینده با دقت رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه یابد تا روند واکسیناسیون انجام شود.

روحانی با بیان اینکه در زمینه واکسن‌های داخلی و خارجی اقدامات خوبی انجام شده است، اظهار کرد: در زمینه واکسن داخلی، به زودی سه واکسن برکت، رازی و پاستور را خواهیم داشت و در خصوص واکسن خارجی هم غیر از سهمیه واکسن کواکس، در تلاش هستیم از جاهای دیگر نیز تهیه کنیم و تمام تلاش‌ها بر این است که در ماه جاری واکسیناسیون در کشور انجام شود.

رئیس جمهوری ایران همچنین تاکید کرد: برای اینکه ویروس جدید از اروپا و آفریقا به ایران وارد نشود، لازم است فرودگاه‌ها و همه مبادی ورودی کشور به دقت کنترل شود.

کلیدواژه