ربیعی: فرصت آمریکا و اعضای اروپایی برجام در عمل به تعهدات‌شان بسیار محدود است
(last modified 1399-11-07T13:27:25+00:00 )
دلو 07, 1399 17:57 Asia/Kabul
  • ربیعی: فرصت آمریکا و اعضای اروپایی برجام در عمل به تعهدات‌شان بسیار محدود است
    ربیعی: فرصت آمریکا و اعضای اروپایی برجام در عمل به تعهدات‌شان بسیار محدود است

سخنگوی دولت ایران با بیان اینکه فعلا برنامه ای برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد، گفت: پنجره فرصت نه تنها برای آمریکا بلکه برای اعضای اروپایی برجام نیز در عمل به تعهدات‌شان بسیار محدود است.

به گزارش رادیودری، «علی ربیعی» سخنگوی دولت ایران روز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه تهران در حال حاضر هیچ گفتگو یا تماسی با دولت جدید آمریکا نداشته است، اظهار کرد: ایران همچنان منتظر مواضع رسمی دولت آمریکا در نحوه بازگشت به تعهدات این کشور و لغو تحریم‌ های غیرقانونی است.

ربیعی ابراز امیدواری کرد: قبل از بغرنج‌تر شدن مسائل، دولت آمریکا اقدامات و تصمیمات عملی را برای اثبات حُسن نیت و اعتمادسازی در پیش بگیرد.

سخنگوی دولت ایران همچنین درباره زمان محدودیت سطح دسترسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به سایت‌های هسته‌ای گفت: براساس زمان ابلاغ قانون مجلس شورای اسلامی ایران، اولین قدم‌های محدودسازی بازرسان مربوط به پروتکل الحاقی از ماه فوریه آغاز خواهد شد.

ربیعی افزود: بازرسی‌های مربوط به توافق‌نامه پادمانی همچنان پابرجا خواهند ماند و عمده بازرسی‌ها و دوربین‌ها مربوط به این توافق‌نامه پادمانی است که طبق روال ادامه خواهد یافت.

سخنگوی دولت ایران در ادامه درباره اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان درباره روابط با تهران گفت: ایران از اعلام اشتیاق وزیر خارجه دولت عربستان برای تعامل با تهران استقبال می‌کند اما رویکرد سعودی‌ها درخصوص طرح‌های پیشین ایران در گسترش مناسبات دوستانه در منطقه را ناکافی می‌دانیم.

ربیعی با بیان اینکه چشم امید بستن به حمایت کشورهای بیرون از منطقه برای هیچ کشوری امنیت و قدرت نمی‌آورد، ابراز امیدواری کرد: عربستان سعودی به الزامات تعامل دوستانه پایبند باشد و برای نشان دادن حُسن نیت خود از ادبیات شایسته‌تری که بازتاب اراده واقعی برای آغاز تعامل سازنده باشد، استفاده کند.

کلیدواژه